האקרים הדליפו מידע מתוך שרתי חברת הביטוח שירביט

פריצה לשירביט. צילום: Daniil Peshkov / 123RF
פריצה לשירביט. צילום: Daniil Peshkov / 123RF

אירוע חמור המתרחש בשעות אלו מעלה כי האקרים ככל הנראה הצליחו להדליף מידע על לקוחות מתוך אתר ו/או שרתי חברת הביטוח שירביט. מערך הסייבר: "מדובר במידע על פרטי ביטוח של לקוחות". חברת שירביט: "אין בנתונים שהוצאו מידע שעלול לגרום נזק למבוטחינו".

על פי פרסום משותף של מערך הסייבר הלאומי ורשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון, התרחש אירוע דלף מידע מחברת הביטוח שירביט אמש. גורמים בחברת הביטוח הידוע פועלים כרגע בסיוע אנשי מערך הסייבר הלאומי ויחד בודקים את כל הנתונים על מנת לכמת את גודל האירוע וכמות המידע אשר דלף. במערך הסייבר הודיעו כי מבדיקה ראשונית עולה שמדובר במידע על פרטים אישיים של לקוחות ופוליסות ביטוח. מאז שעות הבוקר אתר חברת "שירביט" אינו זמין ולא ניתן להיכנס אליו.

שירביט פריצה האקרים
שירביט פריצה האקרים
שירביט פריצה האקרים
שירביט פריצה האקרים

האחראים לפריצה הם ככל הנראה קבוצת האקרים בשם blackShadow שהפיצו באמצעות חשבון הטוויטר שלהם מידע ותמונות לכאורה מתוך בסיס הנתונים של חברת הביטוח שירביט. "מתקפת סייבר גדולה התרחשה על ידי קבוצת Black Shadow" נכתב בדף הטוויטר. "הייתה מתקפה מאסיבית על תשתיות הרשת של חברת שירביט, שהיא תחום משפיע בכלכלה של ישראל". הפריצה עצמה הוכרזה על ידי הקבוצה ביום ראשון בשעה 22:00 בלילה, ומאז הקבוצה גם פרסמה חלק מן המידע לרשות הציבור ברשת. דף הקבוצה בטוויטר הושעה על ידי החברה לאחר "שהפרו את תנאי טוויטר".

בקבצים שפרסמה החברה ניתן לראות רשיונות רכב, קובץ dump של אימיילים פנימיים של חברת הביטוח שירביט, תלושי שכר של עובדי החברה, סריקות של מכתבים וכן היעדר תביעות של לקוחות. חברת שירביט מסרה בתגובה ל-Ynet כי: "אין בנתונים שהוצאו מידע שעלול לגרום נזק למבוטחינו. החברה נקטה ותמשיך לנקוט בכל האמצעים הדרושים כדי לטפל באירוע ולהבטיח מניעה של הישנות אירועים כאלה בעתיד. האירוע עודנו בטיפול בשיתוף מערך הסייבר ורשות שוק ההון".

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *