זום מציגה תכונות חדשות לשפר את ההוראה והלמידה הוירטואלית

זום Zoom
זום Zoom

זום, התוכנה הפופולרית ביותר בעולם בעידן הקורונה, ממשיכה להציג שיפורים ושדרוגים בתוכנה, והפעם תכונות חדשות המשפרות את ההוראה והלמידה הוירטואלית.

תקופת הקורונה הביאה עימה שינויים רבים בחיינו, אחת מהם היא התלות הבלתי נגמרת בתוכנות וידאו-צ'אט. זום (Zoom) היא ללא ספק שיחת היום מאז תחילת משבר הקורונה, וכעת עם החזרה ללימודים כפליים. בחברה ממשיכים להציג שיפורים ותכונות חדשות על מנת להקל על תהליך הלמידה החדש שנכנס אל חיינו ומציגים 4 פיצ'רים חדשים שיקלו על המורים והתלמידים.

תרשים ישיבה וירטואלי

תצוגת הגלריה של זום מאפשרת לצפות בו-זמנית בשיחות וידאו של עד 49 משתתפים. כעת, ניתן "לגרור" ו"לשחרר" אריחי וידאו בקלות ולסדר מחדש את סדר הופעת הוידאו של התלמידים בתצוגת הגלריה. התצוגה ננעלת בתצורה קבועה, כך שלמעשה היא לא תשתנה כאשר אדם חדש מדבר או נכנס אל הכיתה הוירטואלית.

 תמיכה טובה יותר לחירשים וכבדי שמיעה

התכונה החדשה הנקראת Pin Video מאפשרת למשתמשים להשבית את "תצוגת הדובר" (Active Speaker View) ולצפות רק בדוברים בתצוגה אישית שתסודר לפי רצונם ולא לפי הסדר שקובעת המערכת. בעזרת Multi-Pinning מארגני השיחה יכולים "לנעוץ" עד 9 תלמידים אחרים על המסך בתצוגה. התלמידים עצמם יכולים להצמיד עד תשעה דוברים לפי רצונם באישור המורה. למעשה, כך מורים ותלמידים המשתמשים בשפת סימנים לא בהכרח יופיעו כ"משתמש מדבר" הפעיל בכיתה, ובעזרת הנעיצה של עד 9 תלמידים חירשים או כבדי שמיכה יכולים להצמיד את המורה והמתורגמן ביחד על המסך וגם חברים אחרים.

זום Zoom
זום Zoom

שיפור העבודה הקבוצתית

מורים יכולים מעתה להבליט עד 9 משתתפים במהלך שיחת זום ואף להציג את הסידור החדש לכל הכיתה. הארה מרובת משתתפים שממקדת את תשומת הלב לחברים מסוימים במפגש וידאו, מאפשרת ליצור תצוגה קבוצתית מותאמת אישית וממוקדת שנראית לכל הכיתה. מצב זה יעיל ביותר כשרוצים שקבוצה נבחרת של תלמידים תציג בכיתה יחד.

ניהול קל של ההשתקה

עד כה המורה היה צריך לבקש מהתלמיד לבטל את ההשתקה של המיקרופון, אך כעת יכול המורה לבקש באופן חד-פעמי הרשאה לנהל את השתקת המיקרופון של התלמיד, ועם האישור אותו מורה יוכל באותה השיחה וגם בשיחות עתידיות שיתקיימו לנהל את ההשתקה של אותו התלמיד באופן עצמאי. כעת יופיע מעל סמליל המיקרופון אפשרות שתקרא "הצג אנשים שיכולים להשתיק אותך", ובה מופיעים האנשים להם התלמידים נתנו את ההרשאה.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *