צוותו של ג'ו ביידן קיבל הוראה למחוק את טיקטוק

ג'ו ביידן (מתוך האתר הרשמי)
ג'ו ביידן (מתוך האתר הרשמי)

הקרב על אבטחת המידע והפרטיות מול האפליקצייה נמשך: הצוות של המועמד הדמוקרטי לנשיאות ג'ו ביידן קיבל הוראה למחוק את טיקטוק.

אחרי החששות שהועלו נגד אפליקציית הסרטונים הקצרים טיקטוק ברחבי העולם העסקי, כעת החשש מגיע גם אל הפוליטיקה האמריקאית. צוותו של המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארה"ב, ג'ו ביידן, קיבלו הוראה למחוק את אפליקציית טיקטוק (TikTok) מהטלפונים הניידים שלהם בשל חשש לפרטיותם. בפרקים הקודמים של הפרשה דיווחנו על כך שטיקטוק, כמו לינקדאין ורדיט, נהגה להעתיק את הלוח (כל החומר שאתם "מעתיקים") של סמארטפונים מסוג אייפון, וזה רק על קצה המזלג. על פי השערות שהועלו, הדבר נוגע גם למנהלי סיסמאות שונים. כמו כן דיווחנו על חברת וולס פרגו שהורתה לעובדי החברה למחוק את האפליקציה מהסמארטפונים (גם אמזון ביקשו זאת מעובדיהם והתחרטו לאחר מכן).

אפליקציית טיקטוק
אפליקציית טיקטוק

 

החששות עולים בעיקר על רקע העובדה שטיקטוק שייכת לחברה הסינית ByteDance ולכן עולה חשש כי נתונים אישיים, התכתבויות וסיסמאות עלולים להגיע לידיים סיניות "עויינות" את הממשל בארה"ב. בשל כך, גם בכירים בממשל האמריקאי, מחלקת הביטחון הלאומי, הצבא והצי האמריקאי כבר הורו לעובדיהם וחייליהם להסיר את האפליקציה מכל מכשיר סלולרי שאינו פרטי, כמו כן הוועדת הלאומיות של המפלגות הדמוקרטית והרפובליקניות הזהירו מפני שימוש באפליקציה. המלחמה האמריקאית היא לא רק נגד טיקטוק, אלא גם נגד חברת הוואווי (וגם מלחמת סחר "קרה" בין ארה"ב לסין).

יש לציין שהחששות מפני החדירה לפרטיות אינן נחלתה היחידה של ממשלת ארה"ב. גם בהודו האפליקציה נחסמה יחד עם WeChat ואפליקציות נוספות. למרות זו, עדיין לא ברור, מעבר לעניין הלוח, מה בדיוק מעתיקה האפליקציה, איזה נתונים היא אוגרת ומה היא משדרת לחברה מתוך הטלפונים הסלולריים. עדיין לא הוכח מעל לכל ספק סביר שהאפליקציה אכן אוגרת או מזרימה נתונים ומידע מעבר לאפליקציות אחרות הקיימות היום בשוק.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *