ארה"ב הגישה כתבי אישום נגד 6 קציני מודיעין רוסיים

האקרים רוסים מבוקשים FBI
האקרים רוסים מבוקשים FBI

כתבי אישום הוגשו נגד 6 קציני מודיעין בצבא הרוסי בחשד לפריצות מרובות למחשבים ורשתות ברחבי העולם. "גרמו נזק של מיליארדים".

ממשלת ארה"ב הגישה השבוע שישה קציני מודיעין המשרתים בצבא הרוסי בחשד לביצוע מספר רב של תקיפות ופריצות למחשבים ברחבי העולם, וזאת במטרה לגרום לנזקים פיזיים וכלכליים למדינות. הקצינים, המשרתים ביחידה 74455 של חיל המודיעין הרוסי, הואשמו בהוצאה לפועל של "הסדרה ההרסנית ביותר של מתקפות מחשבים שאי פעם נעשו על ידי קבוצה אחת", כך על פי משרד המשפטים האמריקאי. כל השישה – יורי סרגייוביץ' אנדריאנקו, סרגיי וולרימירוביץ' דסטייסטוב, פאבל וולרייביץ' פרולוב, אנטולי סרגיוביץ' קואלב, ארתיום ווליוריבץ' אויצ'נקו ופטר נקולאייביץ' פליסקין, הואשמו בשבעה סעיפים של קשירת קשר לביצוע רמאות ושימוש לרעה במחשב, קשירת קשר לבצע הונאת רשת, גרימת נזק למחשבים מוגנים וגניבת זהות חמורה. וכעת נמצאים ברשימת המבוקשים ביותר על ידי ה-FBI.

על פי כתבי האישום – אלה הם הפורצים:

  • יורי סרגייוביץ' אנדריאנקו: פיתח רכיבים עבור הוירוסים NotPetya ו-Olympic Destroyer.
  • סרגיי וולרימירוביץ' דסטייסטוב: פיתח רכיבים עבור NotPetya, ביצע קמפיין פישינג שהופנה למשחקי החורף האולימפיים 2018.
  • פאבל וולרייביץ' פרולוב: פיתח רכיבים עבור הוירוסים KillDisk ו-NotPetya.
  • נטולי סרגיוביץ' קואלב: פיתח טכניקות פישינג והודעות שנועדו לפגוע במפלגת הפועלים הצרפתית, עובדי DSTL, חברים בועד האולימפי ואתלטיקאים, אנשי תקשורת גאורגים.
  • ארתיום ווליוריבץ': השתתף בקמפיין הפישינג נגד שותפי משחקי החורף האולימפיים 2018, השתלט באופן בלתי חוקי על הדומיין של הפרלמנט הגרוזיני וניסה להשיג גישה לרשת הפרטית של הפרלמנט.
  • פטר נקולאייביץ' פליסקין: פיתח רכיבים עבור הוירוסים NotPetya ו-Olympic Destroyer.

 

השישה מואשמים שפיתחו רכיבים עבור הווירוסים NotPetya, Olympic Destroyer,ו-KillDisk, כמו כן יצרו קמפייני פישינג שהופנו כלפי אנשים ורשתות הקשורים משחקים האולימפיים תוך שהם גורמים לנזקים ומפריעים לרשתות בצרפת, גאורגיה, הולנד, דרום קוריאה, אוקראינה, אנגליה וארה"ב. "וירוס NotPetya גרם נזקים לרשת בתי החולים Heritage Valley הפועלים במדינת פנסילבניה שבארה"ב, כאשר הוירוס פגע אנושות בשני בתי חולים, 60 משרדים ו-18 אתרי לווין. המתקפה גרמה לחוסר גישה לרשימות מטופלים, היסטוריית טיפולים, קבצי בדיקות רפואיות ורישומי מעבדה". על פי כתבי האישום, הנזקים שנגרמו על ידי וירוד NotPetya מצטברים ליותר מ-10 מיליארד דולרים, כאשר הוא פגע בחברות ענק כגון Maersk, Fedex TNT Express, Merck, Saint-Gobain, Mondelez ו-Reckit Benckiser.

ממשלת בריטניה נלחמת גם היא בקבוצה והאשימה את חיל המודיעין הרוסי בפריצה לארגונים ואנשים פרטיים הקשורים לאולימפיאדת טוקיו 2020 (שנדחתה לשנת 2020).

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *