גוגל תמחק אוטומטית היסטוריית חיפוש ומיקום למשתמשים חדשים

פרטיות באינטרנט גוגל
פרטיות באינטרנט גוגל

גוגל הכריזה כי תבצע שינויים במדיניות שלה ותאפשר כברירת מחדל מחיקה אוטומטית של היסטוריית חיפוש (באתר גוגל ובאפליקציה) ומיקום למשתמשים חדשים.

מנכ"ל גוגל סונדר פיצ'אי הודיע בבלוג על מחוייבות החברה לפרטיות המשתמשים ותאפשר באופן אוטומטי מחיקה של היסטוריית המיקום והחיפוש של המשתמשים החדשים שירשמו לשירותי החברה. כיום החברה מאפשרת למחוק את הנתונים הללו באופן ידני (או להוריד אותם ולצפות בהם). "כשאנו מעצבים את המוצרים שלנו, אנחנו מתקדמים בשלושה עקרונות: לשמור על ביטחון המידע שלכם, להתייחס אליו באחריות ולתת לכם את השליטה" רשם פיצ'אי בבלוג והוסיף כי "היום, אנחנו מכריזים על שיפור הפרטיות כדי להעצים זאת".

למעשה החל מהיום, האפשרויות האלה יהיו מופעלות כברירת מחדל עבור משתמשים חדשים. עבור משתמשים ותיקים האפשרות הזאת אינה מופעלת כברירת מחדל, אם כי גוגל מאפשרת לכם לגשת אל My Activity ולהגדיר את המחיקה האוטומטית כל 3-18 חודשים. האפשרות עצמה מתנגשת עם האינטרסים של רשת הפרסום של גוגל שאמורה לאגור מספיק מידע כדי להציג בפניכם את המודעות המותאמות עבורכם, אם כי המסקנה הסופית היא שמספיק שהם מחזיקים במידע אודות הפעילויות האחרונות כדי להציג תוכן מותאם אישית שיהיה גם רלוונטי עבורכם.

גוגל כרום גלישה בסתר
כרום גלישה בסתר

גם הגלישה בסתר בדפדפן גוגל כרום על הכוונת

יחד עם השינוי הזה, בגוגל הודיעו כי יאפשרו לעבור למצב "גלישה בסתר" (Incognito mode) בדפדפן הכרום בסמארטפונים בעזרת לחיצה ארוכה על תמונת הפרופיל שלכם. השינוי יהיה רלוונטי בכל מערכות ההפעלה כולל iOS של חברת אפל. בהקשר זה דיווחנו בעכשיו בטכנולוגיה כי הוגשה לאחרונה תביעה ייצוגית נגד גוגל על כך שלמרות שהם מציעים את אפשרות "גלישה בסתר" בדפדפן שלהם, הם עדיין אוספים מידע אודות המשתמשים בעזרת תוכנת האנליטיקה שלהם – Google Analytics. כמו כן לפני כחצי שנה דיווחנו כי גוגל אספו באופן חשאי מידע רפואי על מיליוני מטופלים ב-21 מדינות בארה"ב כחלק מפרויקט "נייטינגייל". נראה כי לאחרונה מנסה גוגל, במיוחד לאור התקופה האחרונה בה נושא הפרטיות של המשתמשים עולה תדיר לכותרות, להימנע מפרסומים שליליים בנושאים דומים ואף לנקוט צעדים משמעותיים על מנת להבטיח את הפרטיות ולהגביר את האבטחה בנושא.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *