האם המל"ל יחלק צמידי קורונה ל-3.5 מיליון אזרחים?

צמידי קורונה - בקרוב בישראל?
צמידי קורונה - בקרוב בישראל?

על פי התוכנית של המל"ל – המועצה לביטחון לאומי, יחולקו 3.5 מיליון צמידי קורונה מבוססים בולוטות' לאזרחים ישראלים שאינם מחזיקים בסמארטפון, כך מדווח היום כלכליסט.

על פי דיווח באתר כלכליסט, המועצה לביטחון לאומי מתכנן לחלק 3.5 מיליון צמידי קורונה הפועלים על גבי בלוטות' בעלות של 50 מיליון דולר לאזרחים ישראלים אשר אינם מחזיקים בסמארטפונים, וזאת בהמשך למעקב השב"כ אחר האזרחים המחזיקים בסמארטפונים. רק לפני מספר שבועות דיווחנו כאן בעכשיו בטכנולוגיה כי ממשלת סינגפור מתכוונת לעשות את אותו הדבר. בדיון שנערך בוועדת חוץ וביטחון של הכנסת עוד אמר ראש אגף הטכנולוגיה במל"ל, רפי מרון, כי פיתוח אפליקציית "מגן 2" הושלם והיא תהיה מוכנה להפצה בקרב הציבור כבר בשבוע הבא. כזכור, עד לפני מספר שבועות השב"כ השתתף באופן פעיל במעקב וניטור חולי קורונה וזאת על מנת לסייע למשרד הבריאות להימנע מחקירות אפידמיולוגיות של אזרחים אשר חלו בנגיף, וזאת בצל אפשרות כי חלקם משקרים במהלך חקירתם ומוסרים פרטים לא נכונים מסיבות כאלו ואחרות. בדיון שיתקיים ביום ראשון הקרוב ככל הנראה צפויה להתקבל החלטה לחדש את מעקבי השב"כ אחר האזרחים.

כמובן שהצעת המל"ל לא התקבלה בשמחה גדולה בקרב חברי הועדה. ח"כ איילת שקד (ימינה) טענה בדיון שלא ניתן באופן חוקי לחייב אזרחים לענוד צמיד, וח"כ אורה ברביבאי (יש עתיד) עקצה והוסיפה: "למה להסתפק בצמיד? בואו נשתיל שבב לכל אזרח". ח"כ אלי אבידור (ישראל ביתנו) אמר כי "ההצעה להצמיד צמיד נועדה לדבר אחד, להגיד לנו שאי אפשר לשים צמיד על מיליוני אנשים, אז בואו נחזור למעקבים של השב"כ". יש לציין כי תמוה המספר של 3.5 מיליון צמידים – השאלה היא מי כלול בנתון הזה, שהרי כיצד ידוע למל"ל לכמה אזרחים יש סמארטפונים וגם אם יספרו מספר הסמארטפונים בישראל – ישנם אזרחים המחזיקים יותר מטלפון סלולרי אחד.

האם ישנם סיכוני אבטחה בענידת הצמידים?

בכל מקרה – עדיין לא ברור האם קיים מוצר רלוונטי בשוק שיכול להתאים לשימוש זה, והאם רמת האבטחה שלו יכולה להיות בלתי עבירה. הרי כידוע צמיד כזה שישדר מידע כגון מיקום עלול להוות סיכון חמור – במיוחד עבור קשישים וילדים. פרצת אבטחה קטנה בתוך הצמיד או אפשרות לסרוק אחר צמידים באזור יכולים להעניק מידע לגורמים בעלי כוונות עויינות כמו למשל – לגלות היכן אדם או קטין נמצאים וכמו כן האם הם נמצאים לבדם. על פניו נראה שההצעה של המל"ל אינה רצינית, אך למרות שניקח אותה בערבון מוגבל צריך להבין שבמדינה שבה מרשם האוכלוסין של אזרחיה מופץ באינטרנט אי אפשר לגלות סובלנות להפרת פרטיות שכן המדינה לא יכולה להבטיח את רמת האבטחה של מתקן כזה שיוצמד לכל אזרח.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *