האקר בן 21 הוסגר מקפריסין לארה"ב, פרץ לחברות ושרתים

פריצה למחשב (צילום: dolgachov, 123RF)
פריצה למחשב (צילום: dolgachov, 123RF)

האקר בן 21 אשר מואשם בארה"ב כי פרץ לחברות ושרתים, סחט מנכ"ל חברה ו"מכר" הסרת ביקורות רעות, הוסגר מקפריסין בסוף השבוע האחרון.

הישג מרשים לרשויות האכיפה בארה"ב: ג'ושוע פולדו אפיפניו, תושב ניקוסיה בן 21, הוסגר מקפריסין בסוף השבוע האחרון ויעמוד לדין באשמת פריצה למחשבי ושרתי חברות, סחיטה ועבירות נוספות. על פי האישומים, באוקטובר 2016 כאשר היה בסך הכל בן 17, ביצע תקיפת Brute Force (ניסיונות הקשת סיסמה ברוטאליות בטופס התחברות לצורך ניחוש סיסמאות) כנגד האתר Ripoff Report (אל תטרחו ללחוץ על הקישור – האתר חסום באופן גורף לגולשים מישראל). האתר עוסק בדיווחים על נוכלויות ותרמיות על ידי חברות ואנשים, ובעצם מחזיק מאגר מידע של אנשים החשודים במרמה. על פי החשד אפיפניו הצליח להשיג לבסוף בעזרת המתקפה גישה אל בסיס הנתונים של האתר.

ג'ושוע פולסו אפיפניו
ג'ושוע פולסו אפיפניו

 

אפיפניו שלח בנובמבר 2016 מכתב אל מנכ"ל החברה, הממוקמת בפניקס, אריזונה, ובו דרש כופר של 90,000$ בתוך 48 שעות יחד עם איום להפיץ מידע שנגנב משרתי החברה (על פי הדיווחים אפיפניו אף צירף סרטון המדגים את הפריצה). לא ברור האם מנכ"ל החברה נענה לדרישה, אך מה שידוע הוא שבמשך חודשים ארוכים אפיפניו מכר בעזרת חברה לקידום אתרים "הסרת תלונות" מן האתר נגד חברות ואנשים המוצגים בו כנוכלים או רמאים וזאת בתמורה לסכומים של בין 3000$ ל-5000$. על פי התלונה נגדו, אפיפניו ושותפיו הסירו בתקופה זו לפחות 100 תלונות תוך רווח של בין 300,000$ ל-500,000$.

אפיפניו מואשם גם שפרץ לאתרים בין השנים 2014 ל-2016 וביניהם:

  • חברת משחקים אונליין בחינם מקליפורניה
  • חברת חומרה המבוססת בניו יורק
  • אתר חברת כוח אדם מוירג'יניה
  • אתר חדשות ספורט השייך לחברת טרנר (שנוסדה על ידי המיליארדר טד טרנר) המבוססת באטלנטה, ג'ורג'יה.

על פי האישומים אפיפניו פרץ לאתרים אלה בעזרת פרצת אבטחה וגנב את המידע אודות המשתמשים והלקוחות, וכמו כן, ככל הנראה, התקין באתרים כורה ביטקויין שהניב לו סכום של 56,850$. בסך הכל אפיפניו מואשם ב-24 סעיפים באריזונה ו-5 סעיפים בג'ורג'יה, כולל קשר לביצוע פריצה למחשבים, השגת מידע ממחשב מוגן, גרימת נזק בכוונת תחילה למחשב מוגן, איום לבצע נזק למחשב מוגן, קשר לביצוע רמאות, קשר לביצוע רמאות מחשבים וגניבת זהות, וכמו כן ניסיון סחיטה הקשורה למחשב מוגן.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *