לראשונה בישראל: חוות שרתים פרטית בתוך פארק תעסוקה

חוות שרתים. צילום: Aleksei Gorodenkov / 123RF
חוות שרתים. צילום: Aleksei Gorodenkov / 123RF

לראשונה בישראל חוות שרתים פרטית בתוך אחד מפארקי התעסוקה הגדולים ביותר במדינה שתאפשר לחברות והארגונים המתאכלסים בפארק להשתמש בה.

אינפיניטי פארק רעננה שהוקם על ידי החברות ריט 1 וסען זהב יהיה פארק התעסוקה הראשון בישראל שיאכלס בתוכו חוות שרתים פרטית לחברות והארגונים אשר ישכרו משרדים בו. אחת הסיבות שהובילו למהלך היא הצמיחה הגדולה בכלכלת המידע וכמו כן טעמים של אבטחת מידע ופריסת טכנולוגיות חדישות וסיבים אופטיים ברחבי המדינה, כמו גם הקורונה אשר הובילה לכך שמרבית העובדים בישראל עובדים מהבית לתקופות ממושכות, מה שמוביל למחסור בכוח אדם פיזי במקום העבודה אשר יכול להתמודד עם תקלות, כמו גם עומסים על שרתים מרכזיים.

פרויקט אינפיניטי פארק רעננה. הדמייה: 3division
פרויקט אינפיניטי פארק רעננה. הדמייה: 3division

חוות השרתים שמוקמת בתוך פארק התעשייה תשתרע על פני 1000 מ"ר ותכיל ארונות שרתים בסטנדרט של +Tier 3, תקן שלמעשה אומר שניתן לבצע תיקונים בשרתים ללא הפרעה לשירותים הניתנים על ידי החווה. מבחינת אבטחה, חשוב לא פחות מאבטחת מידע, חוות השרתים מוקמת למעשה כממ"ד כאשר היא עטופה בבטון מזוין, דלתות פלדה להגנה מפני טילים וכמו כן החווה תהיה מאויישת 24 שעות ביממה. מערך החשמל יבנה ביתירות מלאה ויספק שרידות וזמינות גבוהה שתאפשר מהלך עבודה תקין.

"חברות גדולות ובינוניות מתחום ההיי טק, המחפשות לשכור שטחים לתעסוקה, מביטות בדרך כלל לא רק על המשרדים אלא על רמת השירותים שבאה איתם" אומרת נטלי מרשל,  נציגת הבעלים בפרויקט אינפיניטי פארק רעננה, "אם ברמת טיוב זמן העבודה של העובדים ואם ברמת טיוב נתוני החברה ואבטחתם. אחד הנושאים המשמעותיים הינו הצורך לא לאבד שעות עבודה רבות דבר שפוגע במהלך תקין של העבודה וגם בתדמית החברה כלפי לקוחותיה. בעקבות התפרצות מגפת הקורונה וההבנה כי היא תהיה חלק מחיינו, קיימת היום גמישות רבה מצד מעסיקים לאפשר שילוב של עבודה מהבית. אולם, נוהל עבודה זה מגביר ומעצים את הצורך בשמירה וגיבוי המידע כדי שהעבודה תזרום באופן חלק ומידע יאובטח וישמר כך שהחברה לא תינזק".

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

2 תגובות

  1. גם אצלינו. פועלים מהר מאוד
    להוריד את הנושא מסדר היום
    למה לקלקל יחסים עם הרבנים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *