שבע שנות מאסר להאקר שפרץ ללינקדאין ודרופבוקס

האקר רוסי רוסיה (צילום: 123RF)
האקר רוסי רוסיה (צילום: 123RF)

ההאקר שפרץ ללינקדאין ודרופבוקס ב-2012 יבלה את שבע השנים הקרובות מאחרי סורג ובריח לאחר שפרץ לאתרים ומכר כ-200 מיליון סיסמאות.

יבגני אלכסנדרוביץ' ניקולין, האקר רוסי בן 32, הואשם בבית משפט בסן פרנסיסקו בכך שפרץ בשנת 2012 לרשת החברתית LinkedIn, לאפליקציית אחסון ושיתוף הקבצים DropBox ולרשת החברתית (ז"ל) פורמספרינג וגנב מידע רגיש אודות כ-200 מיליון משתמשים. הפריצות התבצעו בין מרץ ליולי 2012, אז ניקולין פרץ למחשבים של החברות והתקין בהם רוגלות שאיפשרו לו להוריד את בסיסי הנתונים של המשתמשים. כך השיג ניקולין 117 מיליון סיסמאות של גולשי לינקדאין ו-68 מיליון סיסמאות של משתמשי דרופבוקס.

על פי התביעה, ניקולין ניסה לסחור בסיסמאות שהשיג בפורומי אבטחת מידע רוסיים. מלבד הפריצה לשלושת האתרים הנ"ל, ניקולין גם הואשם בהשגת פרטים אישיים של עובדי החברות, מה שעזר לו לבצע את הפריצות בהם הואשם והורשע. "בית המשפט מצא גם ש-Automattic, חברת אם של WordPress.com, נפלה קורבן לפריצותיו של הנאשם, למרות שאין כל ראייה לכך שהנאשם גנב מחברה זו מידע אודות לקוחותיה" אמרו במשרד המשפטים האמריקאי.

ניקולין נעצר ב-5 באוקטובר 2016 בפראג, צ'כיה לאחר שיתוף פעולה בין סוכני האינטרפול ל-FBI, והוסגר לארה"ב במרץ 2018 אחרי קרב הסגרה ארוך ומתיש בין הרשויות האמריקאיות למקביליהם ברוסיה. ניקולין הואשם ב-9 סעיפים של פלישה למחשב, גניבת זהות חמורה, גרימת נזק למחשב מוגן, סחר בגישה בלתי מורשית למחשבים וקשירת קשר לביצוע פשע. כאמור, ניקולין הורשע ונידון ל-88 חודשי מאסר, כמעט 7 וחצי שנות מאסר בפועל. התביעה, אגב, דרשה 145 חודשי מאסר בפועל (12 שנות מאסר), 3 שנים שחרור מפוקח על תנאי ותשלום פיצויים לקורבנותיו של ניקולין.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *