אגף התקשוב בצה"ל מציג: האקתון לפיתוח תוכנה לבעלי מוגבלויות

אגף התקשוב האקתון למען בעלי מוגבלויות.
אגף התקשוב האקתון למען בעלי מוגבלויות.

אגף התקשוב בצה"ל ערך האקתון בו הקבוצה הזוכה פיתחה פלטפורמה שתכין אנשים על הרצף האוטיסטי לקראת מצבים חברתיים חדשים.

האקתון למציאת פתרונות תוכנה לעמותות וארגונים המטפלים בבעלי מוגבלויות ואנשים על הרצף האוטיסטי נערך בשבוע שעבר על ידי אגף התקשוב של צה"ל. ההאקתון התקיים במשרדי חברת Dell Technologies אשר ארחו את קבוצות הפיתוח ולקחו חלק בצוות השיפוט.

ההאקתון נערך בין התאריכים 11-12 למאי וכלל 11 צוותים של צוערים שבמשך 26 שעות רצופות השתתפו בו. הצוערים באים מרקעי עתודה – מהנדסי מחשבים, תעשייה וניהול, תוכנה וחשמל, וכמו כן מתחום הסייבר, Devops, תכניתנים ומיישמי ERP.

הצוותים קיבלו בעיה מעמותה או ארגון אשר מטפלים בבעלי מוגבלויות שונות – כנפיים של קרבמו, אקים, האקוטיזם, בית ספר לחינוך מיוחד ע"ש רונה רמון בנהריה, צהר הלב, Rainbow League ויד לילד המיוחד.

הקבוצה הזוכה, שאת שמות חבריה כמובן לא ניתן לפרסם מסיבות ביטחוניות, פיתחה פלטפורמה להדרכה והנגשה קוגנטיבית של מצבים חברתיים או חדשים לאוטיסטים, באמצעות סוגי מדיה מתקדמים כגון סרטוני 360, ספרים דיגיטליים, מציאות מדומה ועוד. הפלטפורמה, בשם Prepared, נועדה לתת מענה על הצורך של אנשים על הרצף האוטיסטי (ילדים ומבוגרים), להתכונן למצבים יום-יומיים המכילים קשיים לא צפויים וזאת באמצעות פתרונות טכנולוגיים חדשניים המאפשרים לאותם האנשים לחוות את הסיטואציה טרם הם חווים אותה בחיים האמיתיים, וזאת תוך מתן ליווי בדרך.

מנכ"ל Dell Techonologies, ליאור פוני, סיפר כי "גאים לקחת חלק חשוב בפיתוח פתרונות טכנולוגיים שיסייעו בשילוב בעלי מוגבלויות בחברה. זהו גם נדבך חשוב בחזונה של Dell בארץ ובעולם. מתוקף תפקידנו כמובילים טכנולוגיים, מחובתנו לנצל את הידע והמומחיות שלנו ולפעול עבור עולם מקבל יותר".

רימון טובין, סמנכ"ל הטכנולוגיות והחדשנות בפנאגה, המסייעת לארגונים ממשלתיים וחברות בכל העולם בתהליכי טרנספורמציה דיגיטלית וכמו כן היזם של "האקוטיזם", הוסיף כי "לטכנולוגיה בעידן הנוכחי יש כוח ויכולת להצעיד את העולם למקום טוב יותר, קשוב יותר ומקבל יותר. אנחנו בטוחים כי פתרונות טכנולוגיים לבעלי מוגבלויות ישלבו אותם טוב יותר בחברה ויסייעו לפתור את מרבית האתגרים איתם הם מתמודדים".

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *