אמזון הכריזה: "נילחם במוצרים מזוייפים בחנויות שלנו"

אמזון. גרפיקה: עכשיו בטכנולוגיה
אמזון. גרפיקה: עכשיו בטכנולוגיה

אמזון הכריזה כי היא תקים יחידה שתילחם בזיופים הנמכרים בחנויות שלה. לטענת החברה, הסוחרים מנסים להעלות מיליוני מוצרים מזויפים לאתר בכל שנה.

אמזון תקים יחידה מיוחדת אשר תילחם בנסיונות למכירת מוצרים מזוייפים ומועתקים באמצעות האתר שלה, כך דווח בפורבס. בין המוצרים ניתן למצוא זיופים נחותים של מוצרים בתחומי ההלבשה, האלקטרוניקה ועוד אשר מפירים פטנטים וזכויות יוצרים בתהליך. היחידה החדשה תעסוק בזיהוי הסוחרים אשר מוכרים מוצרים מזוייפים באמצעות אמזון, ותעניש אותם באמצעים משפטיים. למעשה, מדובר באחת הבעיות הכי גדולות איתם מתמודדת החברה, אשר חרטה על דגלה למכור מוצרים איכותיים בזמני אספקה קצרים במיוחד בכמה שיותר מדינות ברחבי העולם, אם כי הדבר אינו צולח בשל מקרים כפי שהוזכרו לעיל.

באתר האינטרנט של אמזון ישנם עשרות אלפי חנויות מאושרות המציעות למכירה מיליוני מוצרים. כאשר אתם רוכשים מוצר מאמזון, הרכישה מתבצעת למעשה מאחד הסוחרים אשר עובד עם החברה. אמזון עצמה מבצעת בדיקות איכות מדגמיות אך אינה יכולה לאשר באופן וודאי כי כל המוצרים הנמכרים באמצעותה הינם חוקיים ומאושרים ב-100%. כך יוצא שגם סוחר שמתחיל למכור מוצר חוקי לחלוטין ואף נדגם על ידי החברה, יכול בשלב מאוחר יותר להתחיל למכור מוצרים מזוייפים ולאמזון לא תהיה שליטה על כך, וזאת על אף שהמוצרים מוחזקים במחסניה של החברה ולא אצל הסוחרים (על מנת לשלוט בזמני האספקה).

אמזון הדגישה כי ב-2019 היא השקיעה יותר מ-500 מיליון דולרים במאבק בזיופים וברמאויות כאלה ואחרות מצד הסוחרים. כמו כן לא פחות מ-8000 עובדי החברה עסקו במלחמה בבעיות אלו, 6 מיליארד מוצרים חשודים נחסמו ו-2.5 מיליון סוחרים הושעו מן האתר לפני שהם הספיקו בכלל לפרסם מוצר בודד. המטרה של אמזון היא להגיע ל-0 תלונות על מוצרים מזוייפים (בשנת 2019, 99.9% מהמוצרים שנמכרו לא דווחו כמזוייפים על ידי הלקוחות) וזאת בעזרת יחידת העלית שהם כעת מקימים על מנת להילחם בתופעה.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *