בעקבות התביעות: ארכיון האינטרנט יבטל את ספריית החירום

ארכיון האינטרנט archive.org
ארכיון האינטרנט archive.org

לפני כשבועיים הודיעו ארבע מחברות ההוצאה לאור הגדולות בארה"ב על תביעת ענק כנגד ארכיון האינטרנט עקב הפרת זכויות יוצרים בשל הקמת "ספריית החירום הלאומית", היום הודיע הארכיון כי יבטל את הספריה.

לפני כשבועיים פורסם בעכשיו בטכנולוגיה באופן ראשוני על כך שארבע מן ההוצאות לאור הגדולות בארה"ב – פינגווין רנדום האוס, האצ'ט בוק גרופ, הרפר-קולינס ו-ווילי הגישו תביעת הפרת זכויות יוצרים נגד ארכיון האינטרנט וזאת לאחר שהחליטו להקים "ספריית חירום לאומית" המנגישה למעלה מ-1.4 מיליון ספרים ולומדות לציבור בחינם לתקופת הסגר והקורונה. בארכיון האינטרנט החליטו להפסיק את הפרויקט "מוקדם מהצפוי" ולבטל את הפרויקט. הכוונה המקורית הייתה להמשיך את הפרויקט עד ה-30 ליוני, אך בחברה הודיעו כי "החלטנו להקדים את לוחות הזמנים שלנו בגלל שביום שני האחרון, ארבע מהמוציאות לאור החליטו לתבוע את ארכיון האינטרנט בזמן המגיפה העולמית", כך מסר ברוסטר קלה בבלוג שפרסם.

ארכיון האינטרנט - archive.org
ארכיון האינטרנט – archive.org

 

לפני מספר חודשים החליטו בארכיון האינטרנט להנגיש לציבור ללא עלות ספריה דיגיטלית עם למעלה מ-1.4 מיליון ספרים, לומדות ויצירות וזאת עקב הסגר הביתי, ביטול הלימודים בבתי הספר ובאוניברסיטאות והבידוד הנכפה על אנשים רבים ברחבי ארה"ב ובעולם בעקבות נגיף הקורונה. המטרה החינוכית הייתה שלציבור תמשיך להיות בכל מקרה גישה לידע והשכלה למרות שהם לכודים בבתיהם. בחברה לא מתכוונים להעלים את הספרייה לגמרי, אלא רק להפוך אותה לספריה בתשלום. ארכיון האינטרנט היא עמותה ללא מטרות רווח ולכן טענה במקור כי פרסום הספרים מוגן תחת חוק זכויות יוצרים ככלי חינוכי ומחקרי, טענה שהייתה צריכה להתברר בבית המשפט ולהיבדק.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *