גוגל חדשות תשלם לאתרים וכותבי תוכן

גוגל חדשות - עכשיו בטכנולוגיה
גוגל חדשות - עכשיו בטכנולוגיה

גוגל חדשות מכריזה על שינויים: תתחיל לשלם עבור תוכן חדשותי לכותבים ומקורות תוכן כחלק מתכנית הרישיונות החדשה שלהם שהוכרזה היום. 

גוגל חדשות (Google News) הכריזה כי תשלם בעבור התוכן החדשותי שהיא מפיצה במנוע החיפוש ובאפליקציה שלה כחלק משינויים שהיא מבצעת וזאת במטרה לתמוך בתעשיית התקשורת והעיתונות. התשלום יתבצע לכותבי תוכן ואתרי חדשות נבחרים בעבור תוכן איכותי בלבד, בשלב זה רק בגרמניה, אוסטרליה וברזיל. כיום מאפשרת גוגל חדשות לכל מקור חדשותי להירשם לשירות החדשות שלה, אם כי אינה מבטיחה כי תציג את התוכן החדשותי במנוע החיפוש או באפליקציה. בתמורה מציעה גוגל את האפשרות להציג את פרסומות גוגל בתוך הכתבות המופיעות באפליקציה על מנת לפצות את כותבי התוכן.

גוגל חדשות - עכשיו בטכנולוגיה
גוגל חדשות – עכשיו בטכנולוגיה

 

בגוגל טענו כי "המהלך הזה יגוון את תמיכתנו בעסקי החדשות, יבנה את הערך שאנחנו כבר מספקים בעזרת מנוע החיפוש ומאמצינו עם יוזמת גוגל חדשות על מנת לסייע לעיתונאים לשגשג בעידן הדיגיטלי". עוד כתבו בגוגל כי "תוכנית זו היא צעד משמעותי קדימה כדי לסייע ליצירה של סוג זה של עיתונאות. בתור התחלה, חתמנו על שותפויות עם מפרסמים מקומיים וארציים בגרמניה, אוסטרליה וברזיל". ההכרזה הגיעה אחרי שמספר מדינות הגבירו את המאמצים כדי לגרום לענקית החיפוש לפצות מוציאים לאור עבור התוכן החדשותי שהיא אוספת. באוסטרליה נחשף לאחרונה כי ישנן תוכניות לאלץ את פייסבוק וגוגל לשלם למוציאים לאור, כך דווח ב-The Verge. גם בצרפת ניתנה הוראה דומה על ידי הרשויות במדינה.

>> להרשמה לעדכוני עכשיו בטכנולוגיה באתר גוגל חדשות לחצו כאן

מבחינת המוציאים לאור מדובר בחדשות טובות עד גבול מסויים, שכן אם לוקחים בחשבון שהרשתות החברתיות הגדולות הצליחו כמעט לגמרי לחסל את אתרי האינטרנט הפרטיים, כך תוכל גוגל להילחם ואף להקטין את נתח הגולשים באתרי החדשות, הרי אם גולש יכול לקבל את אותו התוכן ואף תוכן נוסף במקום אחד, מדוע שיגלוש למספר רב של אתרים על מנת לצרוך את החדשות? בגוגל לא רואים את הדבר בצורה הזו ואמרו כי "לצד חברות נוספות, ממשלות וארגונים אזרחיים, אנחנו מחוייבים לקחת תפקיד כדי לתמוך בעסקי החדשות. המהלך היום ממחיש זו, ואנחנו מצפים לראות מה נוכל להשיג יחדיו".

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *