הסוף של מיקסר: מיקרוסופט תאחד את השירות עם פייסבוק

מיקרוסופט סוגרת את מיקסר
מיקרוסופט סוגרת את מיקסר

הפתעה גדולה ומרעישה בתחום הסטרימינג: מיקרוסופט תסגור את מיקסר – Mixer ב-22 ליולי, ותאחד את השירות עם Facebook Gaming.

האמת? זה אף פעם לא המריא. מיקרוסופט הודיע כי החל מה-22 ליולי היא תסגור את שירות הסטרימינג שלה, Mixer – מיקסר, ותאחד אותו עם שירות הסטרימינג של פייסבוק, Facebook Gaming. למעשה מדובר במכה גדולה שסופגת ענקית התוכנה שכן בשירות הושקעו עשרות מיליוני דולרים, חלק מהם הושקעו בהחתמת טאלנטים מהתחום כגון טיילר בלווינס הידוע בכינוי Ninja שעזב את השירות המתחרה Twitch מבית Amazon בתמורה ל-30 מיליון דולר, מה שהוביל לתחילתו של "שוק מלפפונים" בתחום הטרימינג בו Twitch, Youtube, Facebook ו-Mixer שילמו סכומים אדירים לסטרימרים וזאת על מנת שישדרו בפלטפורמה שלהם.

שירות מיקסר מבית מיקרוסופט לא באמת הצליח להתרומם ולמרות ההשקעה הגדולה כפי שצוין לעיל, המשתמשים לא הגיעו בהמוניהם. גם שילוב הפלטפורמה בתוך Xbox ו-Windows 10 לא ממש עזרו לחברה וזאת כאשר סטרימרים פופולריים העדיפו להישאר בפלטפורמות אחרות בהן ישנם צופים רבים. כך למשל ראה בלווינס כיצד הוא עובר מכמות צופים של 37,702 כאשר שידר ב-Twitch לכמות של 8,488 צופים בממוצע במיקסר, וזאת למרות שזמן השידור שלו במיקסר בממוצע ארוך יותר. יש לציין כי חוזהו של בלווינס, כמו של סטרימרים אחרים (לדוגמה Shroud) הותר והם רשאים לחזור לשדר ב-Twitch או ב-Facebook Gaming כרצונם.

הנתונים העגומים של Ninja במיקסר
הנתונים העגומים של Ninja במיקסר

 

החיבור עם Facebook Gaming – מתכון לאסון?

בסך הכל בפייסבוק גיימינג ישנו קהל גדול יותר שניתן למשוך, שכן לרשת החברתית למעלה ממיליארד משתמשים רשומים. אך בכל זאת צריך לקחת בחשבון שלמרות שרוב השידורים הם של גיימרים, ישנם תכנים אחרים שלא בדיוק מתאימים לפלטפורמה כגון מוסיקה, תחביבים או סתם VLOG (וידאו לוג). מי שמחפש אחר תכנים אלה, לא בטוח כלל שיפנה אל פייסבוק גיימינג אלא אל המתחרות Youtube ו-Twitch. כך עלולים עצמם הסטרימרים שמשדרים כיום במיקסר פונים אל קהל יעד שכלל אינו רלוונטי עבורם, וכך עלולים אלו שאכן בוחרים לצפות בתכנים בפייסבוק גיימינג שידורים שאינם רלוונטיים עבורם – מלכוד כפול. לפני למעלה מחצי שנה פורסם כי במיקרוסופט בכלל עובדים על פלטפורמת סטרימינג אחרת בשם xCloud שאמורה הייתה לשדר תכנים בענן, אך כעת לא ברור מה יעלה בגורל הפלטפורמה הזו.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *