עובדי אמזון תובעים: סיכנו אותנו בהידבקות בקורונה

שלושה עובדי מחסן אמזון בניו יורק הגישו תביעה כנגד החברה על כך שהעמידה את חייהם וחיי משפחתם בסכנה בהידבקות בנגיף הקורונה, כך מפרסם היום "בלומברג". ברברה צ'נדלר, אחת מהתובעים, אמרה שהיא נדבקה בנגיף בחודש מרץ במחסן החברה בסטייטן איילנד שבניו יורק. בן דוד שלה, שהוא גם שותפה לדירה, חלה ומת לאחר מכן מנגיף הקורונה. התביעה מאשימה את אמזון בכך שסביבת העבודה בה העובדים עבדו "עודדה אותם להמשיך להגיע לעבודה ומנעה מהם לשטוף את ידיהם או לחטא אותם בעמדות שלהם". עוד נטען כי החברה, באמצעות איומים משמעתיים, הובילו את העובדים להימנע ממרחק בטוח ביניהם ועוד אמצעי ביטחון שהתרגלנו אליהם בתקופת הקורונה.

התביעה גם טוענת שאמזון לא ביצעה מחקרים על מנת לקבוע איזה עובדים באו במגע עם אנשים אחרים המאובחנים כחולים בנגיף הקורונה ושהחברה אף הענישה עובדים שהביעו חשש מפני המחסור בתנאים בטוחים בעבודה. "משאבי אנוש אמרו לי שאני צריכה לשמור על כך בשקט" סיפרה צ'נדלר, "זה כל מה שהם אמרו לי".

התביעה עצמה אינה מבקשת פיצויים עבור מחלה או מוות, אלא מבקשת שבית המשפט יכפה על אמזון להנהיג הוראות בטיחות מתאימים ולעקוב אחר הוראות משרד הבריאות האמריקאי. שלושת העובדים תבעו באמצעות משרד עורך דין שפועל ללא מטרות רווח.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *