אמזון משיקה פטנט חדש לעקוב אחר מזרימי תוכן בלתי חוקי

אמזון. גרפיקה: עכשיו בטכנולוגיה
אמזון. גרפיקה: עכשיו בטכנולוגיה

חברת אמזון רשמה פטנט על טכנולוגיה שתאפשר לעקוב ולתפוס מזרימי תוכן בלתי חוקי באמצעים פיראטיים ברחבי האינטרנט.

חברת אמזון הודיעה כי רשמה פטנט על טכנולוגיה חדשה שתשולב בתוך התכנים שלה (סרטי וידאו, סדרות, אירועים חיים וכ"ו) שתאפשר לה לעקוב ולתפוס מזרימי תוכן באופן פיראטי ברחבי האינטרנט. למעשה, השימוש ב-Watermarks בתוך סרטים וסדרות אינו חדש, אך הטכנולוגיה החדשה של אמזון תאפשר לה לקבל את המידע המבוקש אליה ובכך להגיע אל אותם פיראטים אשר מזרימים את התכנים שלה באופן בלתי חוקי.

בשנים האחרונות הגדילה ענקית המסחר האלקטרוני, שגם פעילה מאוד בתחום השידורים החיים באמצעות אתר Twitch וכמו כן באמצעות Amazon Prime Video, מחפשת פתרונות מגוונים ויצרתיים על מנת להילחם באתרים פיראטיים ובמזרימי תוכן בלתי חוקי, שלטענתה פוגעים בהכנסותיה. הפטנט החדש של אמזון נקרא "encoding identifiers into customized manifest data" ויכול להועיל במספר דרכים, ביניהם לאכוף הפרת זכויות יוצרים. בקצרה – החברה מוסיפה מידע בלתי נראה לתוך התוכן על מנת שתוכל לקבל פרטי מידע מתוכו.

מתוך הפטנט של אמזון
מתוך הפטנט של אמזון

איך זה עובד? ההסבר הוא טכני להפליא, אם כי ניתן לנדב ממנו את המידע הבא שיהיה יותר ברור לאדם הממוצע: כאשר אדם מזמין סרט או סדרה, או צופה בה לצורך העניין, המדיה המוזרמת מקבל מזהה מיוחד שיודע מי הוא האדם שהזמין את אותו הסרט\סדרה, ולאחר מכן המידע עדיין נגיש לאמזון גם אם אותו צופה הקליט את הסרט באמצעות מצלמת HD נפרדת. "הכוונה שלנו היא שנוכל לשתול מידע נגיש בתוך המדיה מבלי שעין אנושית תוכל לראות אותה" כתבו באמזון. "לא רק שזה הופך את זה ליותר קשה עבור פיראטים לגלות, לערוך או להסיר את המידע, זה גם לא פוגע באיכות של המדיה".

בחברה לא מסתפקים רק בשירותי Amazon Prime Video, ומתכוונים להשתיל את הטכנולוגיה גם בשידורים חיים כגון משחקי פוטבול (NFL), כך שיוכלו לקבל מידע נוסף כגון מיקום בזמן אמת של מזרים המדיה הלא חוקי. בשלב הזה לא ברור האם אמזון כבר משתמשת בטכנולוגיה החדשה על מנת לבדוק אותה או רק רשמה את הפטנט על מנת לפתח אותה בעתיד, כמו כן לא ברור האם היא תימכר לחברות נוספות. יש לציין כי בעבר ניסו חברות לפתח פטנטים דומים, אך האפקטיביות שלהם מוטלת בספק לאור המשך ההתפתחות והשגשוג בתחום הפיראטיות ברשת.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *