דאסו סיסטמס וקבוצת רנו יקימו חברת טכנולוגיה חדשה

דאסו סיסטמס, קבוצת רנו, STMicroelectronics, חברת אטוס ותאלס התאחדו ליצירת ה-'Software République': אקוסיסטם פתוח וחדש לטובת קידום ניידות חכמה, בינה מלאכותית (AI), אבטחת סייבר, קישוריות ו"אלקטרוניקה משובצת".

אלי ג'ירארד, ברנרד צ'רלס, לוקה דה מיו, ז'אן מארק שרי’ ופטריס קיין, בהתאמה, המנכ"לים של אטוס, דאסו סיסטמס, גרופ רנו, STMicroelectronics, ותאלס הודיעו על כוונתם לאחד כוחות ולבנות את ה-'Software République', אקוסיסטם לקידום חדשנות בתחום הניידות החכמה. על ידי איחוד המומחיויות המשלימות שלהם, השותפים מתכננים לפתח ולשווק יחד מערכות ותוכנות על מנת ליזום ולהציע חווית ניידות עשירה יותר ובת קיימא לערים, אזורים, עסקים ואזרחים.

הקבוצה תפתח טכנולוגיות חדשות ומתקיימות כגון: בינה מלאכותית (AI), אבטחת סייבר, קישוריות, "אלקטרוניקה משובצת", וטכנולוגיית ה"תאומים הוירטואליים" יתרמו להצלחתם של מוצרים ושירותים חדשים אלה. מערכת אקוסיסטם פתוחה חדשנית זו, שנוסדה על ידי חמישה מהמובילים בתחומי הרכב והטכנולוגיה, תקבל בברכה חברים חדשים ותפתח שיתופי פעולה חדשים.

עניין של ריבונות

תחום הניידות משתנה ומציע הזדמנויות חדשות. לפי ה-Boston Consulting Group, שוק הניידות העולמי יצמח ב-60% עד 2035 ויגיע ל-11,000 מיליארד יורו. צמיחה זו מונעת בעיקר מהופעת מוצרים ושירותים טכנולוגיים חדשניים – רכבים חשמליים, רכיבים חדשים, שירותים חדשים-שלאחר המכירה, ושירותים בעלי ערך מוסף אחרים – שחלקם יגדל מ-5% ל-45% משוק הניידות העולמי. שחקנים תעשייתיים מרכזיים הממוקמים ביבשות שונות, עם תמיכה ממשלתית, כבר מתארגנים על מנת לפתח רבות מהטכנולוגיות החדשות הללו באמצעות אסטרטגיות אינטגרציה משופרות. כיום, החברים המייסדים של ה-'Software République' מביעים בפני צרפת ואירופה את הדחיפות לבנות באופן קולקטיבי מערכת אקוסיסטם בת-קיימא שמטרתה להבטיח את ריבונותם בתחום זה.

כדי לטפח חדשנות, ה-'Software République' תשאף ליצור קרן השקעות למימון הסטארט-אפים המבטיחים ביותר וחממה לאירוח סטארט-אפים בתחום טכנולוגיות הניידות החכמות, שם תהיה להם גישה לסביבת פיתוח ועריכת ניסויים וירטואליים משותפים, וחונכות באמצעות רשת ערכית. לקראת השקת מערכת האקוסיסטם עבור חברות סטארט-אפ ואוניברסיטאות, השותפים ב-'Software République' מתכננים לארגן אתגר נתונים שיתרום לפיתוח הטכנולוגיות לניידות של המחר: עתיד חשמלי, מחובר ואוטונומי.

ברנרד צ'רלס, סגן יו"ר ומנכ"ל דאסו סיסטמס: "הרבה מעבר לתחום הרכב, זו שאלה של חשיבה במונחי שימוש – ניידות המציעה סביבת עבודה ופנאי שהיא חלק מכלכלה בת קיימא. כלכלת חוויה זו הולכת יד ביד עם רנסנס תעשייתי בעולם: כלכלת הניידות החדשה תאורגן ברשתות ערך חדשות ושיתופיות המבוססות על פלטפורמות דיגיטליות. ה-'Software République' מהווה מערכת אקוסיסטם רב-תעשייתית ורב תחומית שמטרתה להאיץ את החדשנות ולהגדיל את הכוחות המניעים של המחר. כדי להשיג זאת, היא תסתמך על הסביבה הווירטואלית השיתופית המסופקת על ידי פלטפורמת ה-3DEXPERIENCE של דאסו סיסטמס ועל חוויות "התאומים הוירטואליים". היא תוכל גם ליהנות ממאיץ הסטארט-אפים של ה-3DEXPERIENCE Lab".

לוקה דה מיו, מנכ"ל של גרופ רנו: "בשרשרת הערך החדשה של ניידות, מערכות אינטליגנציה מקומיות הן הכוח המניע החדש, שבו כל המחקר וההשקעות מרוכזים כעת. מול האתגר הטכנולוגי הזה, אנו בוחרים לשחק באופן קולקטיבי ובפתיחות. לא יהיה שום מרכז כובד. הערך של כל אחד יוכפל על ידי ערכם של אחרים. המומחיות המשולבת בתחומי אבטחת הסייבר, מיקרואלקטרוניקה, וניהול אנרגיה ונתונים תאפשר לנו לפתח פתרונות ייחודיים וחדישים לניידות דלת פחמן, משותפת ואחראית, תוצרת אירופה".

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *