חברת אפל תסיר אלפי משחקים מה-App Store הסיני

Padlock, China flag on a smartphone and China map, symbolizing the Great Firewall of China concept or GFW and all extreme Internet censorship in China

חברת אפל תתחיל להסיר אלפי משחקים מה-App Store הסיני שלה על מנת לעמוד בתנאי הרגולציה של ממשלת סין, כך דווח בבלומברג.

חברת Apple, המפעילה את חנויות App Store דרכם ניתן להוריד אפליקציות ומשחקים לטלפונים, טאבלטים ומחשבים אישיים מסוג מק, תסיר אלפי משחקים שלא קיבלו את אישור השלטונות הסיניים, כך מדווח בבלומברג. למעשה מדובר בסגירת "פרצה" שאפשרה לחברות ולאנשים פרטיים להעלות משחקים לפלטפורמה של אפל בזמן שהם ממתינים לאישור הרשויות, תהליך שיכול להימשך חודשים ארוכים. במהלך זמן ההמתנה יכלו המפתחים להרוויח כסף מהאפליקציות גם אם לבסוף לא קיבלו את אישור השלטונות.

בבלומברג כמו כן מדווחים כי חברות כמו למשל Rockstar Games דווקא בנו על הפרצה כדי למכור את הכותרים שלהם כגון Grand Theft Auto במדינה. בפברואר אפל התחילה להזכיר למפתחים שהם צריכים לקבל רישיון משלטונות סין עד ה-30 ליוני או שיסתכנו בהסרת משחקיהם מהחנות וכמו כן יחסמו להעלאת תכנים נוספים. ב- The Verge מדווחים כי המהלך עלול לפגוע בלפחות שליש מ-60,000 המשחקים הניתנים כיום להורדה ב-App Store הסיני, חלקם ניתנים להורדה בתשלום או מכילים תוכן בתשלום. למפתחי משחקים מסוימים המשמעות היא אבדן הכנסה משמעותי, שכידוע App Store מחזיק בנתח שוק גדול מאוד בסין.

Apple App Store
Apple App Store

ואם חשבתם שב-Android המצב שונה – טעיתם. באנדרואיד אוכפים את הדרישה של השלטונות הסיניים מאז 2016, אך המצב מעט שונה שכן בסין החנויות מופעלות גם על ידי Tencent, Oppo ו-Huawei שבהם שולטת לכאורה ממשלת סין. באפל סירבו להגיב לבלומברג ול-The Verge על הידיעה.

הבסיס של חברת אפל בסין – הכירו את Foxconn

יש לציין כי הסתבכויות מיותרות עם ממשלת סין זה לא בדיוק כוס התה של חברת אפל. מוצרי החברה הרבים כגון אייפון, אייפד ואייפוד מיוצרים בסין על ידי חברת האלקטרוניקה Foxconn לה 12 מפעלים בכל רחבי המדינה, כמו כן נחשבת ליצרנית מוצרי האלקטרוניקה הגדולה בעולם וחברת הטכנולוגיה השלישית בעולם מבחינת הרווחים. בעבר היו שמועות ואף תביעות בנושאי זכויות העובדים במפעלים אלו, כאשר התלונות נסובו על העסקת ילדים, תשלום של סכומים מגוחכים לעובדים ואף התאבדויות של עובדים לאחר שעבדו שעות רבות ברציפות.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *