ביקורת משחק: Strife – Veteran Edition לנינטנדו סוויץ'

ביקורת משחק Strife נינטנדו סוויץ'
ביקורת משחק Strife נינטנדו סוויץ'

Strife – Veteran Edition הוא חידוש של המשחק המקורי Strife אשר שוחרר למחשבי ה-PC בשנת 1996 ונחשב לאחד הניסיונות הראשונים ליצור משחק אקשן תפקידים מגוף ראשון. הגרסה המחודשת שיצאה באוקטובר האחרון לקונסולת הנינטנדו סוויץ' סקרנה את כתבנו שצלל אל תוך המשחק הלא מספיק מוערך הזה, שהוא למעשה אבן דרך חשובה בהתפתחות ז'אנר האקשן-תפקידים מגוף ראשון.

אי שם בשנת 1996 צוות מוכשר בשם Rogue Entertainment שחרר את המשחק Strife, שהוא למעשה המשחק האחרון שנבנה על המנוע של דום – id tech 1. מדובר במשחק FPS שמשולבים בו אלמנטים של משחקי תפקידים – גישה מהפכנית לזמן שבו המשחק שוחרר, כך שמעבר להיותו משחק אקשן חזק על מנוע דום – השחקן יכול לדבר עם דמויות אחרות במשחק ובחירות השחקן משפיעות ישירות על המשחק, יש צורך לקנות נשק ותחמושת, יש יותר מפתרון אפשרי אחד לבעיות מסוימות, ניתן לנקוט בגישה של קרבות פנים מול פנים או להתגנב וניתן לשפר יכולות לדמות במהלך המשחק.

כאשר Strife המקורי יצא למחשבי ה-PC הוא לא עורר התלהבות גדולה אצל הקהל או אצל המבקרים, רוב הטענות היו לרמת הגרפיקה של המשחק, שנחשבה ברמה לא גבוהה לתקופה שבה יצא המשחק, אך למרות זאת ואולי משום שמדובר במשחק שהוא מעולה בסך הכול באספקטים אחרים שהם לא רמת הגרפיקה, המשחק צבר לא מעט פופולריות ועם הזמן הוגדר כמשחק חלוצי שלא הוערך מספיק.

חברת Rogue Entertainment נסגרה בסופו של דבר בשנת 2001, אך לא לפני ששחררו 2 חבילות הרחבה ל-Quake 2, ואת המשחק הנהדר – American McGee's Alice ששוחרר בשנת 2000, ועוד. בשנת 2014, Strife זכה לגרסה מחודשת – Strife – Veteran Edition, גרסה זו פותחה על ידי אולפן הרטרו Night Dive Studios ושוחררה ל-Steam, הגרסה המחודשת תומכת במסך רחב, כוללת תיקונים לבאגים שהיו במשחק המקורי ופיצ'רים נוספים. כעת שחררה החברה גרסה נוספת אשר מותאמת לנינטנדו סוויץ' – קונסולת משחק שמתהדרת לה בלא מעט כותרי רטרו ענקיים, כגון Flashback, Turok, Skyrim ועוד רבים שהיריעה קצרה מלהכיל.

גרפיקה – 7

אז כפי שנכתב למעלה, הגרפיקה היא לא הצד החזק של המשחק הזה. אמנם מדובר במשחק רטרו ואין מה להשוות לרמת הגרפיקה של משחקים בני ימינו, אך גם יחסית לזמן שבו המשחק שוחרר הוא לא הבריק בתחום זה. אך למרות זאת התוצאה פחות נוראית ממה שניתן לדמיין, בסך הכול המשחק נראה בהחלט סביר ואף ניתן להתחבר בקלות לסגנון הציורי-בדיוני ומעט ילדותי הזה.

ביקורת משחק Strife נינטנדו סוויץ'
ביקורת משחק Strife נינטנדו סוויץ'

משחקיות – 9

וכאן הצד החזק של המשחק הזה. כאשר אנו מבקרים משחק משנת 1996 שזכה לגרסה מחודשת בשנת 2020 נשאלת השאלה כמה המשחק יוכל לדבר אל גיימרים בני זמננו. אז למעשה מדובר במשחק אקשן עלילתי עשוי היטב, שכראוי למשחק שנבנה על מנוע דום עושה הרבה כבוד למקור, והקרבות בו הם באותה הרמה הכיפית והממכרת, ואם לא די בכך, השילוב של המוטיבים מז'אנר משחקי התפקידים והעלילה החזקה תורמים למשחקיות והופכים את חווית ה-FPS הקלאסית למשהו שהוא הרבה יותר גדול ועמוק. לדוגמה, בניגוד לדום, ב-Strife לא ניתן להסתמך על מציאת נשקים ותחמושת בלבד, יש צורך לרכוש אותם אצל סוחרי נשק, כמו כן, הריגת דמות שלא לצורך, תיגמר כנראה בהריגת השחקן, כך שיש צורך לפעול לפי העלילה. השיחות עם דמויות במשחק הם לא מאוד ארוכות, אך במקרים מסוימים אף החלטות השחקן משפיעות על אופי המשחק, מה שמוסיף המון לחוויה הייחודית שמקנה לנו Strife – Veteran Edition.

עלילה – 8.5

העלילה של Strife – Veteran Edition היא לא פחות ממעולה ומקורית. מדובר במשחק שמתרחש בעולם בדיוני, בנקודת זמן שלאחר פגיעת כוכב שביט בכדור הארץ שגרמה להתפרצות וירוס שגבה את חייהם של מיליונים ברחבי העולם. בעולם שולט ארגון פשיסטי בשם "The Order" שמשעבדים ומשתמשים באנשים הפשוטים. השחקן חובר למורדים שהקימו ארגון מחתרתי בשם "The Front" שמטרתו להפיל את הארגון הרשע. המשך העלילה תלוי כמובן בהחלטת השחקן ולכן למשחק יש יותר מסוף אפשרי אחד. האווירה הבדיונית הציורית של המשחק תורמת לעלילה, שהופכת את המשחק הזה למסוגנן ומקורי יחסית לזמן שבו שוחרר לראשונה.

ביקורת משחק Strife נינטנדו סוויץ'
ביקורת משחק Strife נינטנדו סוויץ'

סאונד – 7.5

הפס קול של המשחק על אף היותו מונוטוני, הוא למעשה לא רע בכלל, מתחבר יפה לעלילה ומשפיע על האווירה לטובה, אך למרות כל המאמצים להישאר נאמנים למקור, היה דווקא מקום לשפר מעט את הסאונד. חלק מהדמויות נשמעות כאילו לקחו אותם מסרט מדע בדיוני של שנות השישים, משהו שלא כולנו נתחבר אליו בקלות, אך למרות זאת, באיזשהו מקום ניתן לומר כי הסאונד מתאים לאופי של המשחק, שלא בכל תחום הוא מלוטש – אך העבודה שנעשתה עליו היא בהחלט טובה.

ציון סופי – 8

לסיכום, אין ספק שמדובר במסע נהדר אל העבר שהרי Strife – Veteran Edition הוא משחק שסלל את הדרך לכל משחקי היריות תפקידים שבאו אחריו כמו כותרים כגון Deus-EX ועוד רבים וטובים. המשחק בהחלט סוחף והוא מתאים גם לשחקנים צעירים שלא חוו את תקופת ה-FPS העליזה של שנות ה-90, ובסך הכול מדובר במשחק שהמשחקיות והעלילה שלו הם כל כך טובים, שזה מגמד את החסרונות של המשחק, ולכן מגיע לו את הציון הכי גבוה שניתן היה לתת לו בהתחשב בעובדות.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *