ביקורת משחק Wasteland 3

Wasteland 3 ביקורת משחק
Wasteland 3 ביקורת משחק

שיחקנו ב-Wasteland 3 החדש וממש לא נפלנו מהכיסא: יותר מדי אקשן, פחות מדי הסברים. חובבי הסדרה אולי יאהבו, אבל כאן זה מסתכם.

בתור חובב משחקי Fallout ותיק שבימים אלו בדיוק נלחם בלוחמים סינים במדבריות הקרח של אלסקה ב-Fallout 3, כמובן שאני לא בדיוק פנוי מבחינת גיימינג ובטח שלא למשחקים חדשים, אבל כשבמערכת עכשיו בטכנולוגיה ביקשו שאדגום את Wasteland 3, הסכמתי מיד. גם שם יש עולם פוסט אפוקליפטי, נשקים מוזרים ואמור להיות גם סיפור מעניין. אני בטוח שמי שישקע אל תוך המשחק, במיוחד חובבי הסדרה הותיקים, יהנו מכל רגע. אך בסופו של דבר אנחנו ב-2020 ומשחק במבט איזומטרי זה קצת שנות התשעים, לא משנה איך תהפכו את זה.

במטה קריטיק קיבל המשחק ציון ממוצע של 86. רוב הביקורות חיוביות פלוס, ישנם כמה מבקרים. חלק מהביקורות נעות בין "משחק מצויין לחובבי הסדרה" לבין "הרבה יותר טוב מהמשחק הקודם". בשבילי זה פשוט לא מספיק, לקחת את אותו המשחק ולשפר אותו במעט קצת גורע מכך שהוא אמור לחדש משהו, להיות מעט שונה.

גרפיקה – 8

הגרפיקה של המשחק מעולה. מעברי המסך חלקים מאוד, האנימציה של הדמויות מושלמת, המראות הקשים ומלאי הדם בהחלט מייצגים את הקונספט. אולי במקום להשקיע כל כך הרבה בגרפיקה היו נותנים דגש לעוד דברים, כמו המשחקיות שארחיב עליה בהמשך ולא רק לנסות לקרב את דור 2020 שמבין רק גרפיקה וסאונד. בכל מקרה, ניכר שההשקעה בגרפיקה עושה את שלה והכל נראה ממש מציאותי – גם הרובוטים, גם האנשים. פשוט נהדר.

Wasteland 3 ביקורת משחק
Wasteland 3 ביקורת משחק

משחקיות – 7

המשחקיות בכלל לא נוחה, קשה להבין בהתחלה מדוע צריך ללחוץ על דברים מסוימים ולמה לא יכלו להפוך אותם ליותר פשוטים. אם ב-inXile חושבים שככל שהמשחק יהיה מסובך יותר כך הוא יהיה מהנה יותר – הם אינם אלא טועים. הדיאלוגים פשוטים ולא מעניקים לשחקן אפשרויות רבות. המשחק מבוסס תורות כמו קודמו שזה נחמד מאוד לשנות התשעים (שוב), אבל היה עוד יותר נחמד, ואולי הדרישות שלי מוגזמות, למה שלא תיתנו לשחקן לבחור אם לשחק בתורות או לא בצורה היברידית כמו במשחקים אחרים? אני מבין שהרעיון המרכזי של הקרבות הוא האסטרטגיה שלהם, אבל אפשר קצת לצאת אל מחוץ לקופסה. ובכלל, גם אחרי שהורגים מישהו, ניתן למצוא בכליו טישו משומש או שאריות ברזל. איפה הנשק שהוא הרגע החזיק? התחמושת? ומדוע עוברים מעל ראשי השחקנים כל רגע טילים שלא פוגעים בכלום, מה זה מוסיף בדיוק?

עלילה – 10

הסיפור מאחרי המשחק הוא נהדר. לא סתם ציינתי את Fallout בפתיח, הרי פולאוט הגדול מבוסס על הסיפור (והמשחק) של Wasteland. העלילה זה הדבר הכי טוב במשחק – ב-Wasteland 3 אתה לוקח פיקוד על קבוצה של ריינג'רים במדבריות אריזונה בעולם פוסט אפוקליפטי, שמטרתם היא לבנות את החברה מחדש. יותר ממאה לאחר שהפצצות נפלו, אתה נלחם במאבק כמעט בלתי אפשרי כדי להציל את אריזונה. הפטריארך של קולורדו שולח אותות רדיו ומבטיח לעזור אם תציל את האדמה מפני השאיפות של שלושת בניו הסוררים.

סאונד – 7

הסאונד נחמד וזורם, הצלילים של הירי והפגיעה מתאימים למשחק. האווירה של מלחמה ועולם פוסט אפוקליפטי מורגשת בהחלט.

Wasteland 3 ביקורת משחק
Wasteland 3 ביקורת משחק

ציון סופי: 8

חובבי הסדרה בוודאי כועסים על הביקורת, אך היא נכתבת בכוונה טובה בהחלט – לנו השחקנים מגיע הרבה יותר. כפי שכתבתי בהתחלה – חובבי הסדרה (ואנשי CRPG בכללי) בטוח יאהבו את המשחק. המחיר בחנות Steam מעט מופרז – 224.95 ש"ח למשחק הבסיסי, 260.95 ש"ח לגרסת ה-Digital Deluxe. בסופו של דבר יש כאן תערובת של גרפיקה נהדרת, סאונד מצויין, עלילה אלוהית ומשחקיות בינונית.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *