מלחמת משקפיים חכמים בין Google ל-Facebook

משקפיים חכמים facebook. צילום: פייסבוק
משקפיים חכמים facebook. צילום: פייסבוק

בהפרש של יממה שתי החברות הודיעו על התקדמויות בפיתוח משקפיים חכמים – פייסבוק הציגה משקפי VR וגוגל רכשה חברה המייצרת משקפיים חכמים.

משקפיים חכמים הם ללא ספק אחד הנושאים שיותר ויותר מושכים את חברות הטכנולוגיה בעולם, ונראה כי לא רחוק היום שבו הם יחליפו את הסמארטפונים, או לפחות יהיו חלק גדול מהתפעול שלהם. בהפרש של יממה בלבד הודיעו שתי ענקיות הטכנולוגיה פייסבוק וגוגל על התקדמויות משמעותיות בתחום. בפייסבוק הציגו דגם של משקפיי מציאות מדומה הנראים כמו משקפי שמש רגילים לחלוטין וזאת בניגוד לחומרה המגושמת הקיימת כיום בשוק זה, אשר בדרך כלל כוללת סוג של מסכה המחסה חצי מפני המשתמשים. יש לציין כי בפייסבוק הציגו את המשקפיים לא כמיועדים למציאות רבודה, אלא למציאות מדומה.

משקפיים חכמים facebook. צילום: פייסבוק
משקפיים חכמים facebook. צילום: פייסבוק

 

בגוגל הכריזו כי רכשו חברה בשם North, אשר נוסדה בקנדה בשנת 2012 ומפתחת משקפיים חכמים. סגן נשיא חומרה ומשירותים בגוגל אמר כי "אנחנו בונים את עצמנו לקראת העתיד, כשכל המכשירים שלך עובדים יחדיו והטכנולוגיה דוהה לתוך הרקע". חברת North מפתחת משקפיים חכמים באופן מתקדם ומסתירה את המעבד, הסוללה ומתקן Bluetooth בתוך המסגרת של המשקפיים. המשקפיים נשלטות על ידי טבעת אשר המשתמש עונד והיא כבר מתחברת לשירות Alexa של אמזון, המאפשר לבצע פעולות קוליות כגון רכישות מהאתר. המשקפיים מאפשרות לראות תמונות הולוגרפיות, התראות ואפילו להזמין מונית. טרם העסקה עם גוגל, נמכר כל סט של המשקפיים במחיר של 599$ לצד תוספת של 200$ עבור עדשות תואמות.

על פי שמועות, גם אפל וסמסונג בקרוב ישיקו משקפיים חכמות ונראה כי זו תהיה הזירה הבאה של ההתגוששות בין החברות הגדולות כיום באינטרנט.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *