גם קנדה נגד וואווי: אוסרת על שימוש בחומרה של החברה ב-5G

קנדה נגד וואווי. קרדיט: vejaa/123RF.COM
קנדה נגד וואווי. קרדיט: vejaa/123RF.COM

קנדה נגד וואווי: המדינה הודיעה על איסור על שימוש בציוד וחומרה של הענקית הסינית באנטנות ה-5G שמוקמות במדינה. וואווי בתגובה: "החלטה פוליטית".

לפני כשנתיים סיפרנו לכם באתר עכשיו בטכנולוגיה על כך שממשלת בריטניה אסרה על שימוש בחומרה ובציוד של ענקית הטלקום הסינית וואווי בהקמת אנטנות 5G ברחבי המדינה, וכעת גם קנדה מצטרפת למהלך, זאת לאחר איסור דומה בארה"ב, ניו זילנד ואוסטרליה. עיקר החשש של המדינות הללו היא שחברת וואווי מספקת מידע רגיש לממשלת סין, ולכן מונעים את הכניסה של החברה אל תוך תשתיות ה-5G שמוקמות במדינות בימים אלו.

ההגבלות החדשות הן נגד החברות וואווי (Huawei) וחברת ZTE, ולפי ההגבלה – חברות התשתית שעוסקות בהקמת תשתית ה-5G במדינה לא תוכלנה להשתמש בחומרה וציוד אשר מיוצר או מופעל על ידי החברות הסיניות.

שר החדשנות הקנדי, פרנסיס-פיליפ שמפיין, מסר ל-BBC הבריטי כי המהלך ישפר את שירותי האינטרנט במדינה וכמו כן "יגן על הבטיחות והאבטחה של אזרחי קנדה". מנגד, בוואווי קנדה גינו את המהלך וטענו כי הוא נעשה על רקע פוליטי. עוד טענו בחברה כי "מדובר בהחלטה מצערת על רקע פוליטי שלא נוגעת בדבר לאבטחת מידע או לכל הטכנולוגיות הנמצאות בשאלה".

תגובה רשמית מטעם ממשלת סין עדיין לא נמסרה, אם כי דובר השגרירות הסינית באוטוואה אמר לסוכנות הידיעות רויטרס שבייג'ינג רואה בטענות על 'חשש לאבטחת מידע' העמדת פנים והסתרה כתוצאה ממניפולציה פוליטית. כמו כן, האשים הדובר את קנדה בשיתוף פעולה עם ארה"ב על מנת לדכא חברות סיניות. לאור ההגבלות שהוטלו על החברה על ידי ממשלת בריטניה בזמנו, כאמור, מסר שר החוץ הסיני אווה צ'יונינג כי "בייג'ינג תנקוט צעדים בכדי להבטיח את האינטרסים הלגיטימיים של חברות סיניות".

יש לציין כי למרות המגבלות הקשות שנוקטות מדינות המערב כנגד סין בכלל וחברת וואווי בפרט, החברה מצידה דווקא דיווחה על עלייה של 76% ברווחים בשנת 2021, ונראה שהיא לא מושפעת ממש מן הסנקציות, ובכל מקרה מכחישה כל קשר לממשלת סין, אם כי הדברים נלקחים בערבון מוגבל.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *