האפליקציות שלא הכרתם לנינטנדו סוויץ'

האפליקציות שלא הכרתם לנינטנדו סוויץ
האפליקציות שלא הכרתם לנינטנדו סוויץ

נינטנדו סוויץ' היא הרבה יותר מעוד קונסולת משחקים, קיימות אפליקציות בחנות של נינטנדו גם למוזיקאים, מפתחי משחקים בסגנון רטרו, ועוד הפתעות נוספות אשר הופכות את הסוויץ' לקונסולה שיש בה הרבה יותר.

כאשר אנו רוכשים קונסולת משחק, אנו רוכשים את הקונסולה במטרה לשחק בה במשחקים, ולאו דווקא על מנת להפעיל אפליקציה ליצירת מוזיקה אלקטרונית, או מנוע משחק קליל למשחקי פלטפורמה, אך בחברת נינטנדו יודעים איך לחשוב מחוץ לקופסה, ולכן ניתן למצוא בחנות המקוונת של נינטנדו אפליקציות יוצאות דופן כגון אלו ואחרות, שיכולות להפוך את הנינטנדו סוויץ' שלנו להרבה יותר מעוד קונסולת משחקים נהדרת של נינטנדו.

Korg Gadget לנינטנדו סוויץ'

Korg Gadget אשר התפרסם בחנות המקוונת של נינטנדו בשנת 2018, ופותח על ידי ענקית כלי הנגינה האלקטרוניים מיפן Korg, הוא מוצר מדהים שיכול להיות מהנה ביותר עבור רובנו. ה-Korg Gadget היא למעשה DAW – Digital Audio Workstation, שזו למעשה תוכנה שהיא מעין סטודיו ליצירת מוזיקה. זוהי גרסה שעברה התאמה לשליטה בנינטנדו סוויץ' לאחר שחברת Korg שחררה גרסאות ל-MAC, טאבלטים וסמארטפונים לפני כן.

הרומן של חברת Korg עם נינטנדו החל למעשה לפני יותר מעשור, כאשר Korg שחררו את ה-Korg DS-10, שהיא תוכנת סינטיסייזר למכשירי הנינטנדו DS בשנת 2008. היה מדובר בתוכנת סינטיסייזר יוצאת מן הכלל שזכתה להצלחה רבה וגרפה לא מעט שבחים, ולאחריה תוכנות סינטיסייזר נוספות לקונסולות ה-DSi וה-3DS, אולם במקרה של Korg Gadget לא מדובר בסינטיסייזר אחד, אלא במגוון של 16 גאדג'טים (לעומת 30 הקיימים בגירסת ה-MAC דרך אגב) שבאמצעותם נוכל לכתוב מוזיקה אלקטרונית על גבי הנינטנדו סוויץ' שלנו, או על גבי מסך הטלוויזיה בסלון אם תרצו. כמו כן ניתן לרכוש גאדג'טים נוספים בחנות המקוונת של נינטנדו.

אפשרות מעולה נוספת אשר קיימת ב-Korg Gadget היא כתיבה משותפת עם עד 3 חברים נוספים באונליין, מה שהופך את החוויה לעוד יותר כיפית, ובאמצעות השליטה הנהדרת עם שלטי הג'וי-קון, זהו מעין שילוב בין משחק ליצירת מוזיקה בקלות ובכיף. Korg Gadget מגיע עם 16 גאדג'טים שונים אשר כל אחד מהם בעל אופי משלו – מסינטיסייזר המפיק בייס-ליינים עמוקים בסגנון D&B, ועד למכונות תופים, וסינטיסייזר המפיק צלילים בסגנון משחקי מחשב נוסטלגיים.

FUZE4 – סביבת פיתוח משחקים לנינטנדו סוויץ'

FUZE4 אשר פורסמה לראשונה בחנות המקוונת של נינטנדו בשנת 2019, היא סביבת תכנות מבוססת טקסט אשר נועדה לפיתוח משחקים בקלות לנינטנדו סוויץ'. למעשה מדובר בשפת תכנות ידידותית אשר יכולה להוות כלי לימודי שאפשר ללמוד תכנות ברמה בסיסית באמצעותו, ואין צורך בידע מקדים על מנת להשתמש בו, אך הוא מתאים גם לחובבי התחום אשר יכולים לפתח משחקים בסגנון רטרו באמצעות שפת תכנות קלילה זו, וכל זה באמצעות קונסולת הנינטנדו סוויץ', שגם ניתן לחבר לה מקלדת ועכבר ב-USB אגב.

ה-FUZE4 מגיעה עם מגוון לא קטן של דמויות וכדומה שיקלו עליכם לבנות את המשחק שלכם, אך עבור אלו שאוהבים לצייר ולעצב לחלוטין את המשחק בעצמם קיים מעין צייר פיקסלים קטן ויעיל, שגם ניתן לערוך באמצעותו את הדמויות וה-Assets שמגיעים עם האפליקציה. כמו כן ב-FUZE4 ניתן לשתף את המשחקים שלכם עם אנשים אחרים המשתמשים בתוכנה, ולהוריד ולשחק במשחקים של אנשים אחרים. כמובן שקיימת קהילה ערה ופעילה של מפתחים שתוכלו להיעזר בה כאשר אתם מתקשים בביצוע דבר כזה או אחר בתוכנה. באתרי הסטרימינג אף התפתחה קהילה שלמה של מפתחים המשדרים בשידור חי את עצמם מפתחים באמצעות ה-FUZE4.

ברמת העיקרון, אין צורך בידע מקדים על מנת לפתח משחק ברמה בסיסית באמצעות ה-FUZE4 לנינטנדו סוויץ', שכן יש קבצי עזרה הכוללים מדריכים הנמצאים בתוך התוכנה עצמה. ב-FUZE4 ניתן לכתוב משחקים גם בתלת-מימד וגם בדו-מימד, והיא מגיעה עם משחקים מוכנים בתוכה שנוכל לשחק בהם וללמוד באמצעותם איך ניתן לפתח משחקים פשוטים לסוויץ' בסגנון רטרו בקלות באמצעות שפת התכנות שבה משתמשת התוכנה המבוססת על שפת התכנות "בייסיק" אשר הייתה נפוצה בעולם המחשבים בשנות ה-80 וה-90.

PlataGO! Super Platform Game Maker

במשחק-תוכנה זה נוכל לבנות משחקי פלטפורמה במגוון סגנונות ללא צורך בקוד או בסקריפטינג, אלא על ידי שיטת Drag&drop שהופכת את המשימה לסופר פשוטה. PlataGO! Super Platform Game Maker שוחרר לנינטנדו סוויץ' בשנת 2019 על ידי חברת PQube, והוא זמין לרכישה בחנות המקוונת של נינטנדו.

PlataGO לנינטנדו סוויץ' מגיע עם מגוון של רהיטים סביבות וכדומה שניתן להוסיף למשחק בזמן שאנו משחקים בו, באמצעות כפתור הפליי אשר זמין לרשותנו בתחתית המסך בכל עת. כל כך פשוט ונוח לבנות ולעצב שלבים באמצעות ה-PlataGO שאפילו עצם עיצוב השלב הוא מעין משחק בפני עצמו. הסביבות והאובייקטים שמגיעים עם המשחק הם במגוון סגנונות מוכרים של משחקי פלטפורמה שפורסמו בעולם במהלך השנים, כך שניתן ליצור משחקי פלטפורמה במגוון סגנונות עיצוביים בפשטות.

תוכלו לשתף את היצירות שלכם עם שחקני PlataGO ברחבי העולם, ותוכלו גם לשחק ביצירות של אנשים אחרים. המשחק מגיע עם מגוון של אריחים, אויבים, מלכודות לייזר, טלפורטרים, תותחים, סולמות, ועוד המון דברים המקוטלגים לפי סגנונות של קונסולות עבר, כולל גיים-בוי, קומודור 64, Snes ועוד קונסולות עבר רבות. כך שכל משחק שתעשו באמצעות PlataGO! יהיה שונה מקודמו. כמובן שקיימת קהילה אינטרנטית פעילה שבה תוכלו להיות חברים, ולקבל רעיונות מיצירות של שחקנים אחרים.

בקרוב – RPG Maker MV לנינטנדו סוויץ'

חדשות מרעישות עבור חובבי פיתוח משחקי התפקידים באמצעות RPG Maker. בספטמבר הקרוב תצא גרסה של מנוע המשחק לנינטנדו סוויץ', שבה תוכלו לפתח משחק RPG בעצמכם באמצעות הקונסולה בצורה נוחה ביותר שתקל עליכם בתהליך, ולא תצטרכו ידע מוקדם בשפות תכנות על מנת להשתמש בו.

RPG Maker היא למעשה תוכנה ידועה וותיקה בקרב מנועי המשחק הקיימים בשוק. היא התפתחה המון במהלך השנים, ויכולותיה והאפשרויות הטמונות בה השתפרו עד כדי כך שכיום אף מתפרסמים משחקים מסחריים שפותחו באמצעותה. קיימות קהילות גדולות ברחבי האינטרנט שבהם ניתן ללמוד ולשפר את הידע שלכם בתוכנה זו, ולשתף בהם את היצירות שלכם, ולהתרשם מיצירות של אחרים.

כמובן שהתוכנה מגיעה מצוידת במגוון ענק של Assets שניתן ליצור באמצעותם בקלות משחק תפקידים מקורי בעל סגנון שונה בכל פעם, כאשר לדברי החברה מדובר במאות Assets גרפיים שניתן ליצור באמצעותם אין-סוף וריאציות. אנו תקווה שתהיה כלולה באפליקציה גם חנות ועורך גרפי בכדי ליצור תוכן ייחודי ברמות הגבוהות ביותר, ואפשרות לשתף Assets מקוריים עם משתמשים אחרים,

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

תגובה אחת

  1. אני משתמש ב FUZE הגיע הזמן שיכירו אותה – צריך להקם קהילה ישראלית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *