הסרת מידע מגוגל – מעכשיו זה אפשרי

הסרת מידע מגוגל. קרדיט: rawpixel.com
הסרת מידע מגוגל. קרדיט: rawpixel.com

הסרת מידע מגוגל – מנוע החיפוש הפופולרי בעולם החליט לפעול לטובת הסרת מידע אישי מתוצאות החיפוש לבקשת הגולשים, כולל כתובת מגורים, מספר חשבון בנק וגם תמונות פוגעניות. 

חברת גוגל הכריזה בבלוג שלה כי מעתה תסיר בהתאם לבקשה פרטים אישיים שפורסמו על ידי אתרים מתוצאות החיפוש שלה. על פי החברה, למרות שכבר היום ישנם מספר מצומצם של נתונים שהגולשים רשאים לבקש שיוסרו מתוצאות החיפוש, בחברה החליטו להגדיל את מגוון הנושאים כך שגם כתובת מגורים, מספר טלפון, מספר חשבון בנק, שמות משתמש וסיסמאות ותמונות של תעודות זהות יוסרו גם כן.

בחברה מסרו כי "פרטיות וביטחון ברשת הולכים יד ביד. כאשר אתם משתמשים באינטרנט, זה חשוב שתוכלו לשלוט על המידע האישי שלכם שעלול להימצא". יש לציין כי גוגל ספגה וסופגת כמות גדולה של ביקורת וגם קנסות על כך שאינה דואגת דיו לפרטיות ואבטחת המידע של הגולשים, ואתרים שמפרים פעם אחר פעם את הוראות הפרטיות והבטיחות עדיין מקבלים מיקום גבוה (או מופיעים בכל מקום אחר) בתוצאות החיפוש של גוגל.

השאלה היא כיצד המהלך של גוגל ישפיע על אתרים כגון 144 בהם ניתן למצוא מספרי טלפון וכתובות, האם גוגל יחסמו את האתר לחלוטין או רק עמודים מסויימים מתוצאות החיפוש אם וכאשר אותו אדם שמופיע באינדקס יגיש בקשה להסרה. חשוב להדגיש גם במקרה זה וגם במקרים אחרים, שהסרת התוצאות ממנוע החיפוש של גוגל לא יגרום להסרת המידע האישי מאותו אתר או מרחבי האינטרנט, וכן צריך לזכור שישנם עוד מנועי חיפוש כגון בינג שעדיין יציגו את אותם התוצאות.

למעוניינים, ניתן להגיש את בקשת ההסרה על ידי לחיצה כאן.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *