למרות הסנקציות וההגבלות: הרווח של וואווי עלה ב-76%

huawei וואווי (צילום: Van Trung Nguyen, 123RF)
huawei וואווי (צילום: Van Trung Nguyen, 123RF)

חברת וואווי (HUAWEI) הסינית עברה שנה קשה מבחינה תדמיתית הכוללות סנקציות והגבלות מטעם ארה"ב ובריטניה, אך הרווח של וואווי רק צמח ב-2021.

חברת וואווי טכנולוגיות מדווחת על עלייה של 76% ברווח הנקי שלה ב-2021 למרות ירידה בהכנסות, וזאת הודות לגדילה שלה ברווחיות, כך דיווחה החברה היום (שני). ענקית התקשורת הסינית עברה שנה לא קלה בכלל לאור המגבלות והסנקציות שהוטלו עליה על ידי ארה"ב ובריטניה ועל ידי גורמים עסקיים בכירים כגון אריק שמידט, מנכ"ל גוגל לשעבר. "אין שאלה שוואווי משתמשת בפרקטיקות שאינן מקובלות בהגדרות של ביטחון לאומי" אמר שמידט והוסיף כי יש לקחת בחשבון את החברה כאשר מדברים על 'ריגול תקשורתי', רמז לסוכניות ריגול כמו ה-GCHQ הבריטי או ה-NSA האמריקאי. "ברור שהמידע מהראוטרים של וואווי מגיעים בסופו של דבר לידיים שעלולים להיות שייכים למדינה" אמר שמידט בכתבה שפורסמה בעכשיו בטכנולוגיה.

גם בבריטניה סבלה וואווי, כך למשל החליטה הממשלה למנוע מהחברה להקים אנטנות ברחבי הממלכה, דבר שלבטח פגע באחוזי רווח של וואווי. שר התרבות והדיגיטל, אוליבר דואוון, מסר בכתבה שפורסמה בעכשיו בטכנולוגיה כי לסנקציות שהטילה ארה"ב על החברה במאי האחרון היה משקל רב בהחלטה. "בשל אי הוודאות שנוצרה סביב שרשרת האספקה של וואווי, הממלכה המאוחדת לא יכולה להיות בטוחה ביכולת של החברה להבטיח את האבטחה של ציוד עתידי של החברה בתחום אנטנות 5G", כך אמר דואוון. לחברות שכבר התקינו את האנטנות, BT וודאפון, ניתנו 6 שנים לפרק את כל הציוד אשר קשור לחברת וואווי.

וואווי עוסקת במגוון רחב של פתרונות תקשורת ברחבי העולם, והיום (שני) פירטה אודות ההכנסות שלה ב-2021. החברה הרוויח סכום של 113.7 מיליארד יואן, שהם 17.85 מיליארד דולר, כשההכנסות שלה ירדו ב-28.5% אודות לסנקציות האמריקאיות. סמנכ"לית הכספים של וואווי מנג וונזהו מסרה כי "למרות הירידה בהכנסות, לוואווי יש יכולת לייצר רווחים ותזרימי מזומנים, והחברה יותר ממסוגלת להתמודד עם אי וודאות".

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *