יוטיוב החלה לחסום ערוצים של גזענים התומכים בעליונות לבנה

יוטיוב החלה לבצע אכיפה כנגד ערוצים המופעלים על ידי גזענים התומכים בעליונות לבנה, וחסמה את סטפן מוליניו, דיוויד דיוק וריצ'ארד ספנסר.

יוטיוב היה ידוע במשך שנים כאתר שמעניק במה פתוחה לכל אדם. בהתחלה זה היה נהדר, אך עם הזמן הפך יוטיוב למאגר גזעני (ואנטישמי) בו מנצלים גזענים רבים את חופש הביטוי שניתן להם על מנת לזרוע הרס ושנאה, ובעיקר לפזר תיאוריות קונספירציה אנטישמיות וגם הבעות תמיכה בתיאוריות קשר ניאו-נאציות. כעת החליטו ביוטיוב לאכוף את התקנות שלהם-עצמם ולחסום ערוצים של גזענים ידועים כגון סטפן מוליניו, דיוויד דיוק וריצ'ארד ספנסר.

מוליניו הינו מנהיג כת לכאורה אשר הפעיל ערוץ ובו למעלה מ-650,000 רשומים וחלק מציטוטיו המקסימים כוללים "אני לא רואה את האנושות כגזע בודד", "לצעוק גזענות על אנשים בגלל ששחורים הם פחות אינטליגנטיים באופן קולקטיבי זה טירוף" ועוד. יש לציין שמזה שנים רבות מתנהל מאבק נגד יוטיוב במטרה לחסום את הערוץ של מוליניו, שנחסם בשירותי רשת אחרים בעבר. דיוק, ניאו-נאצי מוצהר וחבר בקו קלאס קלאן הוא גם דובר ידוע ומוכר בעולם כמכחיש שואה, ובעבר אף נבחר לבית הנבחרים של לואיזיאנה וכמעט התמנה למושל המדינה.  האחרון, ספנסר, גזען נוסף וידוע, הוא בעיקר נואם בחסד נגד שחורים, יהודים ובעצם כל מי שלא בצבע הנכון.

ערוצים נוספים הכוללים את "המחתרת האמריקאית" וערוץ "National Policy Insttute" (שספסנר עומד בראשו) גם נחסמו. "יש לנו תנאים ברורים האוסרים על הבעת שנאה ביוטיוב, ואנחנו נבטל כל ערוץ שיפר את התנאים האלו" אמר דובר יוטיוב ל-TheVerge. "אחרי שעדכנו את ההנחיות שלנו כדי שיכללו תקנות נגד תוכן עליונות לבנה, ראינו קיפה של פי 5 בהסרת סרטונים וחסמנו למעלה מ-25,000 ערוצים בעוון עבירה על תקנות אלו". למעשה יוטיוב החלה לפעול כנגד ערוצי שנאה כבר ביוני 2019 כאשר אסרה על העלאת "סרטונים הטוענים כי לקבוצה מסויימת של עליונות כדי להצדיק אפליה, הפרדה או מניעה המבוססת על תכונות כמו גיל, מין, גזע, דת, העדפה מינית וכ"ו". ערוצים שמפירים באופן קבוע את התנאים האלה זוכים לשורה של "סנקציות" כגון אובדן האפשרות למכור פרסומות בסרטונים שלהם (Monetization) וכמו כן חסימה מתוכנית השותפים של יוטיוב.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *