ענקיות קמעונאות מחפשות השקעות בטכנולוגיה ישראלית

‏‏צילום מסך מתוך האתר של כנס Europe Days 2020
‏‏צילום מסך מתוך האתר של כנס Europe Days 2020

ענקיות הקמעונאות Migros, Metro ו- REWE מחפשות השקעות בטכנולוגיה ישראלית. ב-27 באוקטובר החברות ייקחו חלק בכנס Europe Days 2020 שיחבר בין סטארט-אפים למשקיעים מאירופה, ודווקא בימים אלו שהכלכלה נלחמת בקורונה

ענקיות הקמעונאות Migros, Metro ו- REWE מחפשות השקעות בטכנולוגיה ישראלית, ונקודת המפגש תהיה Europe Days 2020, כנס וירטואלי שייערך ב-27 באוקטובר שמיועד דווקא בימי קורונה לחבר בין יזמים/ות וחברות סטרטאפ ישראליות עם חברות ומשקיעים מגרמניה, אוסטריה ושוויץ.

״הכנס אולי וירטואלי״, אומר גילי צגלה, מנכ״ל Novawind , יזם ומשקיע המתמחה בשווקים האירופאים, ויזם הכנס, ״אבל, הכסף שהענקיות מביאות עימן בהחלט אמיתי״. והוסיף: "מדינות אירופה נמצאות מצד אחד בלחץ תחרותי אדיר מצד סין וארה״ב שיוצר צורך בחדשנות, ובמקביל צריכות להתמודד עם האצת תהליכי דיגיטציה עקב הקורונה. בנקודת זמן זו בדיוק, בה הן רושמות צ׳קים פתוחים לטובת הצלת הכלכלות שלהם, חייבים להיכנס הסטרטאפים הישראלים״. על פי הערכת צגלה, יוצגו השנה אפשרויות עסקיות ומימון לחברות הישראליות בהיקפים של למעלה מ- 250 מיליון אירו.

״זה הזמן הנכון להתחבר לחברות ומשקיעים שמחפשים דווקא כעת חדשנות חוץ ארגונית כמנוע צמיחה״ אמר צגלה, "בחלק גדול מהחברות האירופאיות המשתתפות, מכינים בימים אלה חבילות סיוע מיוחדות על מנת לאפשר המשכיות בפעילות העסקית ולגשר על חוסר היכולת לטוס ולהיפגש פנים אל פנים". הוא מעריך כי במפגש הקרוב ייסגרו לא מעט שיתופי פעולה.

במפגש הקרוב שמרביתו מפגשי אחד על אחד, יקחו חלק אולאף קוך, מנכ״ל  METRO, הקמעונאית הגדולה באירופה והשלישית בגודלה בעולם, שיושבת על מחזור של 27 מיליארד אירו בשנה כאשר לצידו תשתתף גם סילביה דודק מנהלת האקסלרטורים של מטרו. לדברי דודק, השנה החברה מתכוונת להתמקד בסטארט-אפים בוגרים יותר, כשהללו לא רק ייהנו מהדרכה וליווי צמוד לטווח ארוך, אלא גם יקבלו חיבור ישיר לערוצי המכירות וההפצה של Metro, למשקיעים, וחשיפה רחבה במגוון אירועי תעשייה תחת מותג Metro, מהלך שיחשוף אותן למאות אנשי מפתח הרלבנטיים למוצרים או לטכנולוגיות שלהן. 

 

Olaf Koch
Olaf Koch

 

כמו כן יקחו חלק במפגשים גם ד״ר אליאנה זמפרוגנה שמשמשת כ-CTO של M-Industry החטיבה התעשייתית וגוף הייצור של Migros השוויצרית עם מכירות של כ-6 מיליארד יורו בשנה, ומרקוס קונטקה מקבוצת REWE קמעונאית המזון מהגדולות באירופה. 

 

Sylvia Dudek
Sylvia Dudek

 

״אנו מחפשים סטארט-אפים ישראלים הן להשקעה והן לשיתופי פעולה, בתחומי הפוד-טק, הקמעונאות, IoT ובריאות דיגיטלית״, אומרת ד״ר זמפרוגנה מ-Migros שמתכננת לפגוש עשרות יזמים, יזמות וסטרטאפים במסגרת הכנס. ב-2018 השקיעה Migros בסטארט-אפ הישראלי InnovoPro, שפיתחה טכנולוגיה להפקת חלבון מחומוס ובחברת Aleph Farms, המפתחת טכנולוגיה לגידול נתחי בשר. ״אנו בתהליך מתמיד של צמיחה, ובמיוחד בשנה הכל כך קשה הזו. אנו מחפשים השקעות ושיתופי פעולה עם סטרטאפים שיש להם מודלים עסקיים חדשניים, חשיבה יזמית וטכנולוגיות מבטיחות״. 

 

Dr. Eliana Zamprogna-EUROPEDAYS2020
Dr. Eliana Zamprogna -EUROPEDAYS2020

 

מרקוס קונטקה, מנהל חדשנות בתוכנית ההאצה של קבוצת REWE בווינה מחפש סטרטאפים בתחומי המזון, קמעונאות, משקאות וקוסמטיקה. REWE היא קמעונאית מזון מהגדולות באירופה. היא בעלת 6 חברות בנות בתחומים צרכניים שונים ורשת ״עשה זאת בעצמך״ (מעל 15,000 סניפים) ו-9 חברות בנות בתחום התיירות (מעל 2400 סניפים) ברחבי אירופה. 

לפרטים והרשמה: www.europedays.com

לסטרטאפים ויזמים/ות מוצע מחיר מיוחד של 149 שקלים – עד גמר המלאי, במקום 399 ש״ח (לפני מע״מ ועלות כירטוס).

 

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *