קובוט בריסטה, תעשה לי הפוך חזק פושר

‏‏צילום מסך (115)
‏‏צילום מסך (115)

קובוט בריסטה – בימים אלו כאשר מגפת הקורונה שינתה את המודעות הגלובלית וכולנו מחפשים פתרונות סטריליים למגוון תחומים, פיתוח מדהים שמקורו בחברת Universal Robots אשר ממוקמת בארה"ב, חושף קובוט בריסטה שיוכל לעבוד בסביבת בני אדם, ויכין לנו קפה מדוייק.

כתוצאה מהשלכות מגפת הקורונה על עסקי המזון בפרט ועסקים בכלל, עסקים רבים ברחבי העולם נאבקים בירידה במכירות. בבית הקפה In J Coffee  אשר נמצא בפורטלנד, ארה"ב, הלקוחות שחששו להידבק בנגיף חדלו מלהגיע לבית הקפה וכתוצאה מכך בית הקפה חווה ירידה של כ-50% בהיקף המכירות, מה שדרבן את הבעלים ג'ו יאנג למצוא פתרון יצירתי שייתן מענה לבעיה ממושכת זו, ואת הפתרון הוא מצא אצל חברת Universal Robots המתמחה בקובוטים (רובוטים שיתופיים).

״הבנו, כמו כולם, שכדי למשוך קהל שלא יחשוש מהדבקות, עלינו להיות יצירתיים ולחשוב אחרת. ככה גם הגענו לרעיון של שילוב רובוט. בדקתי עם חברים שמבינים בטכנולוגיה והם המליצו על שימוש בקובוט, שמאוד ידידותי לבני אדם ולא דורש כל היערכות מקדימה. אחרי שהצטיידנו בקובוט של חברת Universal Robots, רכשנו אחד וקראנו לו ״ג׳ארוויס״, גילינו שקל מאוד לתכנת אותו בהתאם למשימות הנדרשות. הוא למד להשתמש במכונת הקפה המשוכללת La Marzocco GS3, להקציף חלב ולאט לאט, בהשגחה שלנו, החל להפיק עבור האורחים אספרסו, לאטה, אמריקנו, שחור בוץ ואפילו למד לקשט בעיטורי לבבות את הכוסות שהוא מגיש״. לדברי יאנג, ״הבעיה איתו שהוא קצת איטי, אבל, יש לו יתרון אחד ענק: הוא סופר נקי…״. 

 

 

מה זה קובוט

קובוט הוא פתרון אידאלי לעלויות ייצור ואפסנה, משום שקובוטים יכולים לבצע ביעילות רבה משימות ספציפיות שאליהן נועדו ובכך לחסוך בכוח אדם לחברות, ולהחליף בני אדם במשימות מורכבות שדורשות דיוק רב או משימות עם חומרים רעילים ועוד. פעילות הקובוטים מתחלקים ל-3 קטגוריות עיקריות: איסוף ומיקום, הרכבה וטיפול בחומרים.

״מדובר בקטגוריה שיש התלהבות רבה ממנה בתעשייה. הקובוטים קומפקטיים, ניידים, מחיריהם סבירים (בהשוואה לאחיהם הרובוטים המסורתיים), הם מתאימים למגוון סוגי פעילות ויכולים להוריד את העלות של תחנת עבודה בפסי ייצור והרכבה ובעיקר בריצות קצרות״.

קובוט בריסטה גם ברומניה

ובינתיים ברומניה, במפעל של חברת Vitesco שמתמחה בייצור חלקים למכוניות, החליטו בשל גזירות המגפה והשמירה על הריחוק החברתי לבחון כיוון נוסף כאשר הסבו קובוט של Universal Robots לטובת אספקת קפה לעובדים בהפסקות. קובוט, תעשה לי הפוך קטן! 

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *