בריטניה: "ארגזי שלל – Loot Boxes הם הימורים"

ארגזי שלל לוט בוקס Loot Box במשחק ברול סטארס brawl stars
ארגזי שלל לוט בוקס Loot Box במשחק ברול סטארס brawl stars

הועדה לענייני הימורים של בית הלורדים הבריטי טוענים כי ארגזי שלל – Loot Boxes – צריכים להיחשב כהימורים ולעמוד תחת תנאי החוק בעניין.

בית הלורדים הבריטי אמר את דברו: על פי הועדה לענייני הימורים של בית הלורדים הבריטי, "אם מוצר נראה כמו הימורים ומרגיש כמו הימורים, הוא צריך לעבור רגולציה של הימורים", כך על פי הדיווח. ארגזי שלל, או Loot Boxes, הם בדרך כלל קופסאות ששחקנים זוכים בהם (או רוכשים אותם) במשחקים שונים כגון Brawl Stars, PubG, H1Z1 ועוד. השחקנים אינם יודעים מה יש בתוך הארגזים עד שהם נפתחים, והם בדרך כלל מכילים תוספות אקראיות למשחק כמו בגדים, סמלים, ריקודים ועיצובים שונים (סקינים) למשחק. מצב זה מוביל שחקנים רבים לאכזבה כאשר הם מקבלים מוצרים שאינם רוצים או לא ציפו להם, או תוספות שהשווי שלהם "נמוך". המשתמשים יכולים לרכוש את הארגזים במחירים שונים וזאת לפי ה"שווי" של ה"הפתעות" שיהיו בפנים ומחולקים לפי ההגדרות נפוץ, נדיר, אגדי ועוד.

"הממשלה חייבת לפעול באופן מידי כדי להביא את ארגזי השלל אל תוך הרגולציה והתקנות של חוק ההימורים", נאמר על ידי בית הלורדים. ראש הועדה, הלורד גרייד, אמר ל-BBC כי "מדינות נוספות כבר החלו להחיל רגולציה על ה- Loot Boxes בגלל שניתן לראות את הסכנות, כגון לימוד ילדים להמר". עוד הוסיף הלורד גרייד כי חוק ההימורים "מפגר מאחור ממה שבאמת קורה היום". בבלגיה לדוגמה ארגזי השלל נאסרו בשנת 2018 בשל חששות דומים. בתחילת השנה סוכנות הרייטינג של משחקי המחשב Pegi המליצה להוסיף תוויות אזהרה למשחקים המכילים את הארגזים.

 

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *