המלחמה של הגיימר בפולאוט 76 ובת'סדה

דיוויד צ'אפמן, גיימר מאינדיאנה, הצליח "לשבור את האינטרנט" השבוע כאשר ב-BBC פרסמו כתבה אודותיו. צ'אפמן, חובב סדרת משחקי Fallout מבית Bethesda, רכש את דומיין ההרשמה למשחק Fallout 76 מתחת לאפם של בת'סדה, שם פרסם טקסט נגד השירות החדש של בת'סדה – "Fallout 1st". למרות הבטחות עבר של החברה שלא לתת יתרון לגיימרים משלמים על פני גיימרים "חינמיים", מה שנקרא בשפת הגיימרים Pay To Win, בבת'סדה החלו לפרסם את Fallout 1st שיעניק יתרון עצום למי שישלם 12.99$ לחודש או 100$ לשנה בתמורה לאפשרות לשחק לבד במפה עם עד שבעה חברים, להחזיק כמות בלתי מוגבלת של ציוד, להניח אוהל הישרדות בכל מקום, לקבל 1650 אטומים (הכסף של המשחק) בכל חודש ועוד.

באתר, שכתובתו "Falloutfirst.com", כתב צ'אפמן "הקהילה המחורבנת הזאת התחננה לאפשרות לשחק לבד בעולמות פרטיים עוד מלפני ההשקה של פולאוט 76". עוד הוסיף צ'אפמן, בתוספת קללות עסיסיות כמובן, "רק אידיוט שקנה את החברות הזאת יכול להקים עולם כזה, וחבריו יכולים להצטרף גם בלי להירשם". ל-BBC סיפר צ'אפמן שהוא מוכן למסור את הדומיין, שעלה לו 27$ לבת'סדה באופן מיידי, הוא רק מבקש שיתייחסו אליו. אה כן, הוא גם ביקש פגישה עם יוצר פולאווט טוד הווארד ולנהל איתו דיון על Fallout 1st. בתוך מספר שעות מאז פרסום הכתבה ב-BBC האתר ירד מן האוויר אך הוא עדיין שמור היטב לדיראון עולם בארכיון האינטרנט: https://web.archive.org/web/20191024025803/http://falloutfirst.com/

Fallout הוא משחק פוסט אפוקליפטי המתרחש בעתיד ומציג עולם שעבר שואה גרעינית בשנות ה-60 של המאה העשרים. המשחק הראשון בסדרה הוצג בשנת 1997 והיווה אבן דרך למשחקים רבים אחריו. המשחק השני בסדרה, Fallout 2, נחשב עד היום לאחד ממשחקי ה-RPG המוצלחים ביותר בכל הזמנים. במשחק שולט השחקן בדמות מותאמת אישית שבחלק מהמשחקים יוצאת מן המקלט האטומי לראשונה ובחלק גדלה במדבר האינסופי שנוצר מהשואה הגרעינית ותפקידו משתנה – בפולאוט 1 עליך למצוא את שבב המים, בפולאוט 2 למצוא את ה-GECK (Garden of Eden Creation Kit) ולהציל את הכפר שלך, בפולאוט 3 למצוא את אבא שלך (וגם לתקן – או לא – את משאבת המים של וושינגטון) וכן הלאה. הייחודיות של המשחק הייתה בעולם הגדול והפתוח שהוא הציג – השחקן יכל ללכת לאן שהוא רוצה, לדבר עם אינסוף דמויות ולבצע מאות ואלפי משימות במהלך המשחק, תוך החלטה אם לבצע אותן בצורה רעה ולספוג קארמה רעה על כך או בצורה טובה. כל החלטה שלוקח השחקן במשחק משפיעה על המשכו ועל היחס שהוא יקבל משאר הדמויות במשחק.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *