משחקי תפקידים ממוחשבים בעבר בהווה ובעתיד – פרק ב'

משחקי תפקידים פרק ב
משחקי תפקידים פרק ב

זהו הפרק השני בסדרת הכתבות שלנו על משחקי התפקידים הממוחשבים בעבר, בהווה, ובעתיד. בפרק שעבר סיקרנו עבורכם 3 משחקי תפקידים מערביים, ובפרק זה נסקר 3 כותרים נוספים, והפעם נתמקד במשחקי פנטזיה. 2 שזכו להצלחה ענקית בזמנם, ועוד אחד שלמרות לא מעט תקלות וביקורות שליליות, עשה את הבלתי יאומן וזכה להצלחה גדולה במכירות.

The Elder Scrolls : Morrowind

TES היא סדרת מופת של חברת Bethesda, כאשר Morrowind הוא המשחק השלישי בסדרה. המשחק שוחרר בשנת 2002, לקונסולת ה-Xbox ול-PC. משחק זה זכה להצלחה אדירה בקרב השחקנים, וגם הצטיין בביקורות
עם ציון ממוצע 89. הוא זכה בתואר משחק השנה בשנת 2005 כאשר מכר מעל 4 מיליון עותקים ברחבי העולם. כשהמשחק שוחרר, הוא הרגיש פשוט ענק. זהו משחק עולם פתוח בעל עיצוב שהיה מדהים לתקופתו, ובנוסף להיותו
משחק פנטזיה בעל מוטיבים קלאסיים, Morrowind הוא גם בעל אלמנטים של Steampunk כפי שניתן לראות ב-Dewmer Ruins המכילים מכונות מטורפות, פאזלים חכמים, רובוטים העשויים בטכנולוגיה עתיקה, ומגוון סכנות.
בניית הדמות מתרחשת תוך כדי תחילת המשחק, על ידי שאלות שעל השחקן להשיב עליהן בכדי לקבוע את היכולות והתכונות ההתחלתיות שלו. היכולות נלמדות במהלך המשחק על ידי השחקן כמו במשחקים אחרים, אך יכולות
מסוימות יכולים להשתפר רק באמצעות תרגול, כלומר ככל שהשחקן יקפוץ יותר, כך הוא ישפר את יכולת הקפיצה שלו, או למשל ככל שילחם יותר עם חרב, כך ישפר את כישורי הלחימה, וכו'. הקרב הוא בזמן אמת במשחק זה, ובהתחלה הקרבות קצת קשים מדי, וקל להחטיא את המטרה באמצעות החרב, אך ככל שהשחקן מתרגל למשחק זה משתפר. יש מגוון של גזעים שניתן לבחור, חוץ מבני אדם ומספר סוגים של אלפים, יש גם אנשי לטאה, אנשי חתול, ואורקים.

למרות ש-Morrowind מכיל קווסטים מכאן ועד להודעה חדשה, יש גם עלילה ראשית ברקע שמלווה את השחקן. השחקן לא חייב בכלל ללכת לפי העלילה והוא רשאי לעשות ככל העולה על רוחו, כמו למשל להסתובב בערים ולגנוב,
לבצע קווסטים, או סתם לשוטט בעולם יפיפה, לחקור מערות ומכרות נטושים, או לחפש אויבים לפרוק עליהם זעם. התחושה שהמשחק מעניק לשחקן היא שונה ומיוחדת במינה, מסתורית, מרתקת ומקסימה. בחירות השחקן משפיעות על מהלך המשחק, ולכן אפשר לשחק ב-Morrowind מספר פעמים עם דמויות שונות, בעלות החלטות שונות. כמות שעות המשחק הפוטנציאלית במשחק זה היא ענקית, והיו גיימרים ששיחקו במשך שנה ואף יותר במשחק, עקב חבילות הרחבה ופאצ'ים שיצאו במהלך השנים, כמו כן הייתה קהילת מודינג לא קטנה אשר העשירה את התוכן עבור גיימרים שיכלו להוריד את המודים באינטרנט בקלות.

Neverwinter Nights

Neverwinter Nights הוא משחק תפקידים בגוף שלישי ששוחרר לשוק בשנת 2002 ל-PC, על ידי BioWare. כמו כן בשנת 2019 יצאה גירסא לנינטנדו סוויץ'. משחק תפקידים משובח זה הצטיין בביקורות עם ציון ממוצע של 91. Neverwinter Nights מבוסס על עולם רשמי של מבוכים ודרקונים בשם Forgotten Realms. בנוסף להיותו משחק משובח לשחקן יחיד, הוא היה גם משחק מרובה משתתפים שבו יכלו לשחק עד 96 שחקנים על סרבר אחד. המשחק נקרא על שם המשחק המקורי שאף הוא נשא את אותו השם, והיה משחק התפקידים מרובה המשתתפים הגרפי הראשון, ופעל מ-1991 עד 1997 על שרתיה של AOL. בהמשך השתחררו לשוק חבילות הרחבה למשחק ב-2003 ו-2004, ולאחר מכן Bioware כבר עבדה על משחק המשך שהיה גם הוא יוצא מן הכלל.

כמו לא מעט משחקים שמבוססים על עולמות של מבוכים ודרקונים, גם Neverwinter Nights הוא משחק שהמכניקה שלו עובדת לפי חוקים של מבוכים ודרקונים, מה שאומר שהכול מחושב על ידי הטלת קובייה המתבצעת מאחורי הקלעים, אך לשחקן יש אפשרות לראות את הטלות הקובייה אם הוא חפץ בכך. כמו בכל משחק של מבוכים ודרקונים, גם כאן המשחק יתחיל בבניית הדמות. יש מבחר של דמויות שהשחקן יכול לבחור מביניהם, או שהשחקן יכול לבנות דמות בעצמו ולתת לה את היכולות שהוא רוצה. היכולות במשחק מיועדות כמעט כולן לשעת קרב, ויש מבחר לא קטן.

המשחק מחולק לארבעה פרקים, שהעלילה החזקה עוטפת באלגנטיות, השחקן מוצא את עצמו במשימה להשיב 4 יצורים שנמלטו לחופשי בעיר, והיצורים הללו היו אמורים לשמש להכנת תרופה למגיפה אשר מתחוללת בעיר. משום שהעיר מוכת מגיפה, יש סגר, והעיר מחולקת לאזורים שלא כל אחד יכול לעבור ביניהם. בנוסף לעלילה הראשית יש המון קווסטים צדדיים שהשחקן יכול לבצע, ויש בערך 60 שעות של תוכן במשחק רווי קרבות זה. במולטיפלייר לעומת זאת, היו אין ספור סרברים במהלך השנים, בעלי חוקים ועלילות שונות, שכן BioWare שיחררו אפליקציה שבעזרתה ניתן היה לבנות עולמות מקוריים למשחק.

המשחק היה פופולרי מאוד בתקופתו, אולי לא מעט בעזרת המולטיפלייר שהאריך מאוד את חיי המשחק, ואולי כי העלילה פשוט עשויה טוב והקרבות כיפיים, כך או כך, אין שום ספק ש-Neverwinter Nights הוא בהחלט משחק הראוי למקום שלו בפנתאון, וכך גם משחק ההמשך שיצא אחריו – Neverwinter Nights 2.

Gothic 3

זהו המשחק השלישי בסדרת המשחקים המוצלחת Gothic. משחק זה שוחרר בשנת 2006 ל-PC על ידי JoWooD, ופותח על ידי Piranha Bytes. שני הכותרים הקודמים בסדרה היו מוצלחים והיה מצופה ממשחק זה שיהיה מוצלח באותה המידה, אך בעת שיחרורו המשחק היה מלא באגים, והיה תובעני מבחינת דרישות המערכת לתקופתו. היה ניתן לשחק במחשבים ממוצעים כמובן, אך היה צורך להנמיך את ביצועי המשחק, וזה פגם בהנאה ללא מעט גיימרים חובבי הז'אנר. עקב ריבוי הבאגים נוצרה מריבה בין המפתחים לחברת ההפצה, ושני החברות נפרדו וכך נותר המשחק במצב שניתן לכנותו כלא גמור עד שנת 2012, כאשר יצא עדכון קהילה שנעשה על ידי מעריצי הסדרה. העדכון הוא בגודל 1.5 ג'יגה, ומתקן את המשחק כמעט לחלוטין. למרות שהמשחק היה במצב כזה, עדיין במכירות הוא הפתיע כאשר מכר יותר מחצי מיליון עותקים ברחבי העולם עד שנת 2007, כנראה שזה קרה כי למעשה היה ניתן לשחק במשחק עד סופו למרות הבאגים, ומבחינות אחרות המשחק היה כל כך מעולה.

זהו משחק תפקידים בגוף ראשון בעולם הפנטזיה המקורי של סדרת Gothic. מדובר במשחק עולם פתוח ענק, עם טונות של קווסטים, עלילה חזקה, אקשן טוב, והרבה אוירה.  כמובן ש-Gothic 3 מכיל מערכת בניית דמות קלאסית למשחקי תפקידים בדיוק כמו קודמיו,המון נשקים, יכולות, וחפצים בכלל. השחקן יכול לבחור בין כמה מקצועות אפשריים כגון לוחם, קוסם, וכד'. הדמויות משכנעות, הסיפורים בוגרים וחזקים, העלילה מובילה את המשחק, והחלטות השחקן משפיעות על העלילה,כמו על יחסיו עם דמויות כאלו ואחרות שיפגוש במהלך המשחק. יש מספר אפשרויות לסיום משחק זה, ולמעשה הוא ענק ועשיר בתוכן.

בתחילת המשחק השחקן מוצא את עצמו באמצע מרד נגד אורקים. זה עולם שבו האורקים שולטים על בני אדם. במהלך המשחק השחקן יכול לשחרר ערים נוספות מאחיזת האורקים, כמו כן יכול השחקן לבחור לחבור לאורקים לצרכים פוליטיים.
הגרפיקה במשחק זה הייתה די טובה יחסית לתקופתה אך רק למי שהיה מחשב באמת חזק יכל להריץ את המשחק כמו שצריך. בסך הכל המשחק הזה כל כך מצוין בכל כך הרבה אספקטים שהוא בכל זאת הצליח מבחינה מסחרית, ואף סוחב אחריו לא מעט מעריצים. כמו כן יצאה חבילת הרחבה, ומשחק המשך שפותח כבר על ידי מפתחים אחרים.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *