גוגל רוכשת את חברת השעונים החכמים fitbit ב-2.1 מיליארד

גוגל הכריזה היום (שישי) על עסקת ענק בשווי 2.1 מיליארד דולר בו היא תרכוש את חברת fitbit המייצרת שעונים ספורט חכמים. העסקה ככל הנראה תביא את חברת fitbit להיות שם נוסף תחת מעטפת חברת Alphabet, חברת הגג של גוגל, המכילה גם את Waze, Youtube ו-Nest וזאת למרות שבמסיבת העיתונאים שהתקיימה בה הוכרזה הרכישה באופן רשמי עדיין לא הוכרז מה יקרה לחברה והאם תמשיך להתקיים כגוף "חצי עצמאי" כמו יוטיוב או וויז. השערות החלו לעלות כי גוגל רכשה את החברה לא בכדי להמשיך את קיומה אלא דווקא כדי לשלב את הטכנולוגיות והפטנטים שלה במוצרים של גוגל.

בהכרזה אמר סגן נשיא גוגל ריק אוסטרלוך שגוגל "תעבודה באופן צמוד עם פיטביט כדי לשלב את השעונים החכמים שלנו וטכנולוגיית מעקב הכושר של פיטביט". מנכ"ל פיטביט ג'יימס פארק אישר את הדברים ואמר שהחברה "תוכל להאיץ את החידושים שלה בתחום המוצרים הלבישים ולהפוך את תחום הבריאות לנגיש יותר לכולם".

פיטביט הוקמה בשנת 2007 בשם Healthy Metrics Research בדלאוור אך כמו רוב חברות ההייטק קבעה את מקום מושבה בקליפורניה. החברה מתמחה בייצור מכשירי מעקב כגון שעוני ספורט הפועלים באופן אלחוטי שמודדים את מספר הצעדים, קצב לב, איכות השינה, צעדים בטיפוס ומידע נוסף הקשור לכושר. על פי דו"ח IDC שפורסם בדצמבר 2008, פיטביט נחשבת לחברת המוצרים הלבישים השלישית בעולם במספר המשלוחים אחרי שיואמי ואפל.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *