נטפליקס נגד שיתוף סיסמאות: תסגור את החגיגה?

נטפליקס תילחם בתופעת שיתוף סיסמאות. צילום מסך: עכשיו בטכנולוגיה
נטפליקס תילחם בתופעת שיתוף סיסמאות. צילום מסך: עכשיו בטכנולוגיה

נטפליקס נגד שיתוף סיסמאות בין אנשים שאינם גרים באותו הבית. הפרקטיקה הידועה של שיתוף הסיסמאות לחשבונות נטפליקס תעמוד למבחן מול צעדים שתנקוט החברה.

רק מספר שבועות לאחר העלאת המחירים האחרונה של נטפליקס, כעת מתפנה החברה לאפיק רווחי לא פחות – מלחמה במשתמשי נטפליקס המשתפים סיסמאות וכך נהנים משירותי החברה למרות שאינם גרים באותו הבית. על פי צ'נגי לונג, מנהל תחום חדשנות המוצר של החברה, תחל מלחמה של חברת נטפליקס נגד שיתוף סיסמאות: "תמיד עשינו כמיטב יכולתנו על מנת לאפשר לאנשים הגרים ביחד לחלוק את חשבון הנטפליקס שלהם, גם בעזרת פרופילים שונים והזרמת מדיה מרובה בו-זמנית בחבילות הרגילות והפרמיום שלנו. למרות שהתכונות הללו היו פופולריים מאד, הם גם גרמו לבלבול על כיצד ניתן לשתף את חשבונות נטפליקס. כתוצאה, חשבונות נטפליקס משותפים בין בתי אב – מה שפוגע ביכולת שלנו להשקיע בתוכניות וסרטים חדשים למשתמשים שלנו".

עוד הוסיף לונג כי "בשנה האחרונה אנו עובדים על שיטות לאפשר למשתמשינו שמשתפים סיסמאות עם בתי אב אחרים לעשות זאת בצורה קלה ובטוחה כאשר הם משלמים מעט יותר. במהלך השבועות הקרובים אנו נחל את האפשרות הזאת בצ'ילה, קוסטה ריקה ופרו".

השיטות החדשות שהציג לונג ובקרוב, ככל הנראה ולפי המסתמן יומרו לשאר רחבי העולם:

  • הוספת תת-משתמש חדש: משתמשים בחבילות הסטנדרט והפרמיום יוכלו להוסיף תת-חשבון של עד שני אנשים שאינם גרים איתם ואשר יוכלו לפתוח פרופיל פרטי עם המלצות עבורם תחת שם משתמש וסיסמה משלהם בעלות של בערך 3$
  • העברת פרופיל למשתמש אחר: משתמשים חבילות הבסיס, סטנדרט ופרמיום יוכלו לאפשר לאנשים שחולקים איתם את החשבון להעביר את הפרופיל שלהם לחשבון חדש או לתת-חשבון בחשבון קיים תוך שהם יכולים לשמור על היסטוריית הצפייה שלה, הרשימות השמורות וההמלצות האישיות שלהם.

 

על אף הפופולריות הגואה של נטפליקס, החברה אינה בוחלת מהעלאת מחיריה, כאשר ישראל היא בין המדינות היקרות ביותר בעולם מבחינת דמי המנוי לחברה. כך למשל חבילת הבסיס של נטפליקס (צפייה במכשיר אחד באיכות רגילה) עולה בישראל 32.90 ש"ח לחודש, בעוד היא נמכרת בטורקיה (הזולה ביותר) בכ-6.43 ש"ח בלבד בלבד. החבילה הסטנדרטית בישראל (צפייה בשני מכשירים באיכות HD) תעלה לכם לא פחות מ-54.90 ש"ח לחודש, בעוד שבטורקיה 9.79 ש"ח, וחבילת הפרמיום (צפייה ב-5 מכשירים ואיכות 4K) עולה בישראל 69.90 ש"ח ובטורקיה 13.12 ש"ח בלבד. בסך הכל ישראל מדורגת במקום ה-5 בעולם מבחינת יוקר המנוי בנטפליקס (לפי עלות מנוי הפרמיום) כאשר מקדימות אותה רק ליכטנשטיין, שוויץ, אירלנד ודנמרק.

מחירי נטפליקס
מחירי נטפליקס

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *