קוסטה ריקה: "אנחנו במלחמה עם קונטי, זקוקים לסיוע"

קונטי תוקפת את קוסטה ריקה. קרדיט: black13kira
קונטי תוקפת את קוסטה ריקה. קרדיט: black13kira

נשיא קוסטה ריקה הוציא הודעה חריגה, בה הוא טוען כי המדינה נמצאת במלחמה, לא פחות, מול קבוצת ההאקרים "קונטי". על פי פרסומים זרים, המדינה ביקשה סיוע מארה"ב וישראל.

קבוצת ההאקרים הנודעת לשמצה, קונטי, תוקפת בעזרת כופרות מזה כחודש את מוסדות מדינת קוסטה ריקה. מערכות רבות בבעלות המדינה נפלו קורבן למתקפות הכופרה של קונטי, הדורשת כופר של 20 מיליון דולרים בעבור הפסקת המתקפה, כך על פי פרסומים זרים. כעת, לאחר שמיצו את כל האפשרויות העומדות לרשותם, במדינה מבקשים סיוע בינלאומי בעצירת המתקפה.

נשיא קוסטה ריקה לשעבר, קרלוס אלבארדו קאסדה, הכריז כי "אנו נמצאים במלחמה מול קונטי ואני לא מגזים". עוד הוסיף קווסדה כי "זאת מלחמה נגד ארגון טרור בינלאומי אשר פועל בתוך קוסטה ריקה. יש לנו אינדיקציות ברורות שיש להם שיתוף פעולה מבפנים". הנשיא הנבחר, רודריגו צ'אבס, אשר עלה לשלטון רק בשבוע שעבר, נמצא בבעיה חמורה אף יותר וזאת לאחר שקונטי איימו להדיח את ממשלתו מהשלטון וזאת לאחר שקראו לתושבי המדינה להתקומם עד אשר המדינה תשלם את הכופר שביקשו.

עד כה קונטי הדליפה 97% מתוך מאגר המידע בסך 670 ג'יגה שברשותה, וטענה כי ממשלת ארה"ב מקריבה את קוסטה ריקה. על פי פרסום ב-Therecord, הממשלה פנתה למדינות נוספות כגון ארה"ב וישראל בבקשה לסיוע. יש לציין כי רק לפני כשבועיים ארה"ב הציעה פרס כספי של 10 מיליון דולרים עבור מידע שיביא ללכידת ראשי הקבוצה, כפי שדווח בעכשיו בטכנולוגיה.

הדיווחים הראשונים אודות מתקפות הכופרה הגיעו לראשונה בחודש אפריל, אז ביקש ארגון קונטי מממשלת קוסטה ריקה כופר על סך 10 מיליון דולרים. לאחר שהממשלה סירבה לשלם, עלה סכום הכופר ל-20 מיליון דולרים, אותם דורשים ההאקרים במטבעות קריפטו.

בהודעה שפרסמה קבוצת קונטי נכתב "פשוט תשלמו לפני שיהיה מאוחר מדי, המדינה שלכם תחוסל על ידי שני אנשים, אנחנו נחושים להדיח את הממשלה באמצעות מתקפות סייבר, כבר הראנו לכם את הכוח והעוצמה שלנו ואתם הכרזתם על מצב חירום".

בין מחלקות המדינה אשר נפרצו, ניתן למנות את מחלקת המכס של משרד האוצר, כך על פי רויטרס. על פי ארגון היצואנים של המדינה, נגרם להם נזק של למעלה מ-200 מיליון דולרים לאחר שהמדינה הפסיקה את היצוא בעקבות המתקפה.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *