"רק יצאו לחופשה" – קבוצת לפסוס חזרה ופרצה לחברת globant

קבוצת לפסוס חוזרת. צילום: Freepik Premium
קבוצת לפסוס חוזרת. צילום: Freepik Premium

רק ביום שישי האחרון קבוצת לפסוס עלתה לכותרות לאחר מעצרים נרחבים בלונדון של צעירים החשודים בחברות בכנופיית ההאקרים, אך מסתבר שהקבוצה ממשיכה לפעול כרגיל.

ביום שישי האחרון דיווחנו לכם בעכשיו בטכנולוגיה על מעצרם של שבעה צעירים בגילאי 16 עד 21 בחשד שהיו חברים בכנופיית ההאקרים לפסוס שאחראית למתקפות כופר כנגד ענקיות טכנולוגיה כגון nvidia, מיקרוסופט, LG, יוביסופט, סמסונג ועוד. במשטרת לונדון אף הגדילו וסיפרו שעצרו את ראש הכנופייה, בסך הכל בן 16, כאשר באמתחתו כ-14 מיליון דולר בביטקויין.

בקבוצת הטלגרם של lapsus$ נרשם כי חברי הקבוצה יוצאים ל"חופשה קצרה" עד ה-30/03, וברשת האינטרנט כבר היו כאלו שהספידו את קבוצת ההאקרים. אך מסתבר שה"שמחה" הייתה מבעוד מועד, שכן הבוקר פורסם באותה קבוצת טלגרם כי "חזרנו באופן רשמי מהחופשה", וכמו כן בסיס נתונים של חברת ה-IT הבינלאומית Globant, אשר משרתת לקוחות במספר רב של מדינות כולל ארגנטינה, קולומביה, אורוגוואי, הממלכה המאוחדת, ברזיל, ארצות הברית, קנדה, פרו, הודו, מקסיקו, צ'ילה, קוסטה ריקה, אקוודור, ספרד, צרפת, גרמניה, רומניה ובלארוס.

מעבר לבסיס הנתונים, בקבוצה נכתב כי "למי שמעוניין לדעת על שיטות האבטחה העלובות שנהוגות ב-Globant.com אנחנו נחשוף את פרטי הגישה לכל החשבונות admin", וזאת בצירוף שמות משתמש וסיסמאות לממשקים הניהוליים של החברה. על פי דעת מומחים, הסיסמאות שפורסמו גם כך קלות מאוד לניחוש ולא היו מאובטחות בעזרת סימנים או מספרים.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *