מהנדס הרכב האוטונומי של גוגל נשלח למאסר על גניבת סודות

אנתוני לבנדובסקי - מימין. צילום: John Sommers, Transport Topics, CC BY-SA 2.0
אנתוני לבנדובסקי - מימין. צילום: John Sommers, Transport Topics, CC BY-SA 2.0

אנתוני לבנדובסקי, מהנדס הרכב האוטונומי של גוגל, נשלח לעונש מאסר של שנה וחצי לאחר שהואשם בגניבת סודות מסחר של גוגל לפני שהצטרף לאובר.

לבנדובסקי, צרפתי בן 40, עבד עם חברת גוגל במשך 13 שנה והיה אחד חבר בצוות שיצר את מערכת מבט הרחוב של גוגל, והחל משנת 2009 היה ממובילי צוות Waymo שעמל על פיתוח הרכב האוטונומי של גוגל ומשנת 2016 היה המהנדס המוביל של המחלקה. בסוף שנת 2016 הוא הקים חברה בשם Otto אשר פיתחה משאיות אוטונומיות ולבסוף מכר אותה לחברת Uber. רגע לפני שעזב את גוגל, העתיק לבנדובסקי יותר מ-14,000 מסמכים של גוגל במשקל של 9.7 ג'יגה לתוך המחשב הנייד שלו. הדבר התגלה במהלך תביעה של Waymo נגד אובר (לבנדובסקי לא היה חלק מהנתבעים).

מיניוואן אוטונומי של Waymo. מקור: Waymo
מיניוואן אוטונומי של Waymo. מקור: Waymo

 

על פי אותה התביעה, העיצוב של הרכב האוטונומי מבית אובר "זהה לחלוטין" לרכב האוטונומי של Waymo. לבסוף הושגה פשרה בתביעה ואובר שילמה ל-Waymo שליש אחוז מההון הנזיל שלה, בערך 245 מיליון דולר. אך כאן התחיל הסיפור של לבנדובסקי – שכן בחברות החלו לחקור כיצד עבר העיצוב מ-Waymo לאובר. באוגוסט 2019 הואשם לבנדובסקי על ידי משרד המשפטים בגניבת סודות מסחר מחברת Waymo, השייכת לגוגל כאמור. לבנדובסקי לבסוף הודה באשמה וכעת נגזר דינו – 18 חודשי מאסר בפועל. שופט בית המשפט המחוזי בסן פרנסיסקו וויליאם אלסופ אמר בפסק דינו שלבנדובסקי ביצע את "אחד מפשעי סודות המסחר הגדולים ביותר שראיתי".

בד בבד הגיש לבנדוסקי בקשה לפשיטת רגל וזאת מאחר והוא חוייב במרץ השנה לשלם 179 מיליון דולר כפיצוי לחברת האם של גוגל, אלפבית עבור מעשיו. במקביל, הגיש תביעה של 4 מיליארד דולר נגד אובר עבור "חובות עבר" שנוצרו כתוצאה מרכישת החברה שלו, Otto. לבנדובסקי קיווה לגזר דין מופחת של 12 חודשי מעצר בית בביתו (לעומת בקשת התביעה ל-27 חודשי מאסר בפועל) וטען כי הוא סובל מדלקת ריאות ועלול להידבק בוירוס הקורונה בין כתלי בית הסוהר, אך השופט אסלופ קבע כי עונש שלא כולל מאסר בפועל יהיה "אור ירוק למהנדסים מבריקים בעתיד לגנוב סודות מסחר", אך בכל זאת ריחם על לבנדובסקי וקבע כי יחל את מאסרו מיד כאשר יחלוף גל ההדבקה הגדול בארה"ב.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *