פרמדיק עם חליפת סילון יוכל להגיע במהירות לאזורים מרוחקים

‏‏צילום מסך מתוך האתר הרשמי
‏‏צילום מסך מתוך האתר הרשמי

ניסוי מוצלח שנערך באנגליה מציג פרמדיק אשר טס באמצעות חליפת סילון, ובכך חוסך זמן יקר בהגעה למוקדי אירועי חירום רפואיים

לאחר שנים של תכנונים, בוצע בהצלחה ניסוי ראשון מסוגו בתחום שירותי הצלה מוטסים באמצעות חליפת סילון. בניסוי זה אשר נערך ב-Lake Discrit אשר בצפון מערב אנגליה, הפרמדיק המוטס גמע מרחק הליכה של 30 דקות – ב-90 שניות. מדובר באזור הררי שהגישה אליו עם כלי רכב היא בעייתית, ועקב היותו פופולרי לטיולים ומסעות, לא מעט פעמים קורה שמטייל כזה או אחר נפצע וזקוק לחילוץ או עזרה ראשונה עד להגעת כוחות הצלה משמעותיים יותר.

 

 

העתיד של שרותי ההצלה המוטסים

ניסוי מוצלח זה בוצע על ידי Great North Air Ambulance Service – GNAAS, חברת שירותי הצלה אשר מתמודדת באופן קבוע מול קריאות מצוקה ממקומות מרוחקים שהגישה אליהם בעייתית, לרוב החברה שולחת "אמבולנס הליקופטר" למקומות כאלו, משהו שהוא הרבה יותר יקר, שכן כרוכות בו הוצאות נוספות, והרבה יותר מסובך לתפעול מאשר חליפת סילון.

אנדרי מאוסון, הוא מנהל תפעולי בחברת GNASS והוא האדם אשר הגה את הרעיון המופלא: "אנו מקבלים בחודש עשרות קריאות מצוקה מאזור גאוגרפי קטן אך מורכב מבחינה גאוגרפית זה". לדבריו הניסוי המוצלח הראה פוטנציאל ענק בתחום שירותי הצלה, שכן פרמדיק אשר מוטס באמצעות חליפת סילון יגיע לפסגת ההר תוך 90 שניות – לעומת 30 דקות של הליכה רגלית מאומצת בתנאי השטח הקשים של ההר.

האדם אשר ביצע את הניסוי הוא ריצ'ארד בראונינג – לא אחר מאשר מייסד החברה אשר פיתחה חליפות סילון אלו ועונה לשם Gravity Industries. זוהי חברה אשר נוסדה בשנת 2017 והוקמה לשם פיתוחים והמצאות בתחומי תעופה אזרחית כגון חליפות סילון.

מה זה חליפת סילון

לדברי בראונינג, אשר הוגדר על ידי התקשורת כאיירון מן האמיתי, חליפת סילון זו מצוידת חמישה מנועים קטנים סך הכל: שניים  לכל יד, ואחד נוסף בגב החליפה, כך שניתן לשלוט בתעופת החליפה באמצעות הידיים בלבד. בשנת 2017 פרסמה חברת Gravity Industries את הג'טפק (חליפת סילון) הראשונה שלה שמחירה נאמד בכ-250,000 דולר, כאשר החליפה שהם הציגו יכולה לטוס במשך לא יותר מ-10 דקות, ויכולה לנסוק לגובה הלא מבוטל של כ-2000 רגל, למרות שלרוב החליפה תשומש לתעופה בגובה של כמה מטרים, אולי עשרות.

החליפה מגיעה עם קסדת ראש המשולבת עם טכנולוגיה של מציאות רבודה, כאשר המשתמש יוכל לראות פרטים בזמן אמת, כמו גובה נוכחי, גובה מקסימלי, מהירות, זמן טיסה מוערך ועוד. "המטרה שלנו היא ליצור טכנולוגיה משפיעה, על ידי הגדה מחדש של תחום התעופה האזרחית, ועל ידי חדשנות בתחום האווירונאוטיקה". אמר בראונינג בהתייחסו לטכנולוגיה חדשנית זו.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *