חברת Cloudflare שיתפה פרטים של מאות מפירי זכויות יוצרים

חברת cloudflare (צילומסך: עכשיו בטכנולוגיה)
חברת cloudflare (צילומסך: עכשיו בטכנולוגיה)

חברת Cloudflare, מספקיות אבטחת אתרים הגדולות בעולם, העבירה בשנה החולפת לרשויות פרטים אודות 400 חשבונות לפי דרישות על פי חוקי DMCA.

אם אי פעם אתר האינטרנט או השרת שלכם היה תחת מתקפת DDoS, אתם בוודאי מכירים את שירותי חברת Cloudflare. החברה מספקת, בחינם ובתשלום, הגנה מפני מתקפות אלו לפרטיים, חברות וארגונים ונחשבת לאחת המובילות בעולם בתחום. אך כעת מתברר בדו"ח השקיפות של החברה כי בשנה החולפת היא העבירה את פרטיהם האישיים של 400 בעלי חשבונות שהפרו זכויות יוצרים לכאורה. לא ברור באיזה חשבונות מדובר, אך ברור כי מדובר באתרי הורדות פיראטיים, שידורים חיים של טלוויזיה, אירועי ספורט וסרטים ודומיהם.

החברה עצמה אינה נמצאת במוקד, שכן היא אינה מארחת את האתרים בשרתיה, אלא רק מבצעת סינון גולשים לאתרים המוגנים דרכה; כאשר בעל אתר מתקשר עם החברה למתן שירותי הגנה, הוא מפנה את הדומיין שלו אל שרתי החברה שמבצעים סינון לגולשים המבקשים להיכנס לאתר, לעתים על ידי חידות ReCaptcha של גוגל, ורק לאחר שהמערכות החכמות של החברה קובעות כי מדובר בגולש "לגיטימי" הם מפנים אותו אל שרתי האתר המקוריים, וגם זאת תחת מעטה סודיות על מנת למנוע גישה ישירה אל האתר. כך למעשה החברה מסננת בוטים ונוזקות אחרות המבקשות לגשת אל האתר באופן ישיר.

כך, למעשה, לחברה אין כל קשר להפרות זכויות היוצרים באתרים בפרט או לתוכן המוצג באתרים בכלל, והיא למעשה רק מתווך בין הגולש לבין אתר האינטרנט. למרות זו, בחברה הגיבו לכ-400 דרישות לקבלת פרטים אודות בעלי אתרים המשתמשים בשירותי החברה בשנה האחרונה והעבירה לרשויות ולחברות שפנו תחת חוק DMCA נתונים כגון כתובת IP מקורית של בעל החשבון, מספר ההתחברויות לחשבון וכן מה שהם מכנים "מידע בסיסי אודות בעל החשבון".

למרות שהחברה העבירה את הפרטים, היא לא חסמה את החשבונות כאשר נדרשה לכך שכן כאמור היא אינה מחזיקה את החומרים על שרתיה ואינה צריכה לעשות כן. למרות זו, הודיעה החברה בדו"ח כי "במידה וההוראה היא חוקית ודורשת פעולה מצד Cloudflare, אנו מגבילים את החסימה לתוכן לאזורים הגאוגרפים בהם החוק מופר, שיטה הנקראת 'חסימת-גאו'. אנו משתדלים להבהיר ולצמצם את הצעדים כמה שאפשר". דוגמה לכך היא שאתר הורדות המוסיקה DDL-Music נחסם בגרמניה בעקבות צו בית משפט.

דו"ח השקיפות המלא של חברת Cloudflare זמין על ידי לחיצה כאן.

DMCA, ראשי תיבות של Digital Millennium Copyright Act הוא חוק אמריקאי שנחקק בשנת 1998 בארה"ב על ידי ממשל הנשיא לשעבר ביל קלינטון והופך שיתוף בלתי חוקי של תוכן המוגן בזכויות יוצרים לפלילי. חברות וארגונים אמריקאיים משתמשים בחוק על מנת להלך אימים על מפירי זכויות יוצרים ובפרט אתרים ותוכנות לשיתוף קבצים, שידורים ישירים ועוד, שכן על פי החוק יכולים החברות לפתוח בהליכים משפטיים שבסופם יוטלו מגבלות קשות על המפירים, שכן חברות סליקת אשראי, שרתים ודומיינים לא יוכלו להעניק להם שירותים, וזאת מלבד קנסות עצומים שניתן להטיל על המפירים. חברות גדולות כמו Google, Facebook,Twitter ועוד בדרך כלל נענים לבקשות המוגשות אליהם תחת חוק DMCA להסרת תכנים וקישורים, אך לעיתים מוצאות את הבקשות בלתי סבירות ומסרבות להן, כפי שנעשה במקרה של בקשת הסרה לאתר הטורנטים מפרץ הפיראטים (The Pirate Bay) מאינדקס מנוע החיפוש של גוגל.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *