נלחמת במידע כוזב – פייסבוק תסמן פוסטים של ממשלות

נלחמים במידע כוזב. פייסבוק
נלחמים במידע כוזב. פייסבוק

בחירות 2020 בארצות הברית בפתח, מידע כוזב נמצא בכל פינה ובפייסבוק מתחילים לצחצח חרבות למלחמה בפייק ניוז העלול להשפיע על דעת הקהל. בחברה הכריזו כי מעתה הם יסמנו פוסטים שמפורסמים על ידי חברות תקשורת השייכות למדינה וזאת במאמץ להביא לידיעת הציבור מהיכן הם שואבים את המידע שלהם. כידוע, ממשלות רבות ברחבי העולם עושות שימוש ברשתות החברתיות על מנת להשפיע על דעת הקהל, לעתים גם במדינות יריבות. דוגמה לכך ניתנה בבחירות הקודמות לנשיאות ארה"ב אז רוסיה הואשמה שהתערבה בבחירות בדרכים רבות על מנת להביא להיבחרו של דונאלד טראמפ לנשיאות.

נלחמים במידע כוזב. פייסבוק
נלחמים במידע כוזב. פייסבוק

 

הפיצ'ר החדש, אם אפשר לקרוא לזה ככה, יחל להופיע באוסף החדשות שלנו כבר השבוע, כך מסרו בפייסבוק וזאת במטרה להילחם במידע כוזב. יש לציין כי כרגע, בשל המהומות בארה"ב על רקע הרצח המזעזע של ג'ורג' פלוייד לפני כשבוע וחצי ובנוסף למשבר העולמי הנובע מנגיף הקורונה, מידע כוזב רב מועבר ברשתות החברתיות ולעתים גם מידע שזורם מתוך ממשלות אל תוך סוכנויות ידיעות ורשתות תקשורת שהם מנהלים, שעליו ניתן להגיד כי הוא עלול להיות מושפע מסיבות פוליטיות כאלו ואחרות.

איפה עומדים בישראל בנדון?

אם אתם מחייכים בהנאה כי אנחנו מדינה דמוקרטית חופשית עם תקשורת בלתי תלוייה (או שאתם במקרה חושבים ככה – סביר להניח שלא), תמיד שווה לזכור שמדינת ישראל מחזיקה בעצמה מספר כלי תקשורת שעלולים להיות מסומנים החל מהשבוע כגון גלי צה"ל, רשת ב' (כאן ב)', כאן 11, ערוץ הכנסת, ערוץ 33 ועוד. שיטת הסימון לא אמורה להשפיע על האמינות של הדיווחים או דיוקם, אך עדיין תקבלו סימן אזהרה כאשר תצפו בפוסטים וחדשות שמתפרסמים על ידי ערוצי תקשורת אלה.

יש לציין כי גם במערכות הבחירות האחרונות בישראל החלה פייסבוק לחייב את המפלגות והמועמדים לציין איזה גורם עומד מאחרי מימון פוסטים ודפים, מהלך שהביא לכך שעמותות לא יכולות לממן פוסטים מקודמים של פוליטיקאים שונים בהסתר וכל זאת כמובן במטרה להילחם גם במידע כוזב. בעבר יכל כל אדם לממן פרסום של דף או פוסט כזה או אחר מבלי שהציבור ידע מי משקיע כספים רבים בקידום מועמדים.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *