לנובו תתחיל למכור מחשבי OEM בעלי מערכת הפעלה של לינוקס

Desktop Ubuntu נלקח מויקיפדיה
Desktop Ubuntu נלקח מויקיפדיה

לנובו תתחיל לשווק לכלל הצרכנים מחשבי OEM מבוססי לינוקס. המחשבים עצמם, או הגירסאות הללו של לינוקס אינם חדשים, מה חדש אם כך?

מחשבי OEM שעליהם מותקנת מערכת הפעלה של לינוקס היא אומנם לא דבר חדש בעולם המחשבים, אך אין זהו דבר נפוץ למצוא מחשב כזה למכירה לכלל הצרכנים, למרות שיש חברות שכן מוכרות חלק מהדגמים שלהן בתצורה דומה בהוו ובעבר.

לאחר שלנובו שחררה דגמים מסוימים של הלפטופ שלה Thinkpad שעליהם מותקנת מערכת ההפעלה Fedora Linux כולל את הדגמים Thinkpad P1 Gen 2 Thinkpad P53, ו-Thinkpad X1 Gen 8, כעת החברה תתחיל למכור גם מחשבי OEM שעליהם מותקנת מערכת ההפעלה Ubuntu Linux, וזוהי הרשימה המעודכנת של המחשבים שעליהם מותקנת לינוקס:

 

ThinkPad T14 (AMD and Intel) ThinkPad X1 Yoga Gen 5 ThinkPad P1 Gen 3
ThinkPad T14s (AMD and Intel) ThinkPad L14 ThinkStation P340
ThinkPad T15p ThinkPad L15 ThinkStation P340 Tiny
ThinkPad T15 ThinkPad P15s ThinkStation P520c
ThinkPad X13 (AMD and Intel) ThinkPad P15v ThinkStation P520
ThinkPad X13 Yoga ThinkPad P15 ThinkStation P620
ThinkPad X1 Extreme Gen 3 ThinkPad P17 ThinkStation P720
ThinkPad X1 Carbon Gen 8 ThinkPad P14s ThinkStation P920

 

לנובו OEM עם לינוקס – אז מה חדש?

המחשבים עצמם, או גירסאות אלו של לינוקס אינם חדשים, מה חדש אם כך?

הנגישות. כאשר אדם מסוים רוכש מחשב, לרוב הוא יצטרך גם לרכוש בנפרד מערכת הפעלה. אמנם מערכת ההפעלה לינוקס נכתבה בקוד פתוח והיא ניתנת להורדה בחינם, אך על מנת להתקין לינוקס דרוש ידע מקדים שלא לכל משתמש יש בארגז הכלים שלו, המשימה להתקין לינוקס על גבי המחשב האישי אפשרית ככל שתהיה, עלולה להיות מורכבת למשתמש ממוצע שאין לו שום ידע בנושא.

 

(צילום מסך עכשיו בטכנולוגיה)
(צילום: עכשיו בטכנולוגיה)

 

עד היום היה נהוג להזמין במיוחד מחשב שמותקנת עליו לינוקס, אך כעת צצים בשוק יותר ויותר חברות שמציעות מחשבים מבוססי לינוקס לכלל הצרכנים – מה שהופך לאט לאט את המשימה למצוא מחשב כזה ליותר פשוטה עבור אלו המעוניינים בכך. כמו כן חברת לנובו הצהירה כי תגיש תמיכה מלאה לרוכשי המחשבים מבוססי הלינוקס שלה גם באינטרנט וגם בטלפון.

ההבדלים הבולטים בין לינוקס לווינדוס

לינוקס למי שלא מכיר, היא מערכת הפעלה מבוססת יוניקס בעלת קוד פתוח. כתוכנת קוד פתוח היא מאפשרת לקהילה לפתח ולעדכן ולשפר את מערכת ההפעלה לאורך השנים, ומתן התמיכה לתקלות בקהילה הוא דבר רגיל שבשגרה ונעשה בקלות. בדומה לווינדוס, גם ללינוקס ממשק גרפי, אך מה שעוצמתי אצלה בין היתר היא דווקא שורת הפקודה שמקנה למשתמש גישה לפונקציות מתקדמות, כמו כתיבת פקודות למערכת ההפעלה. שימו לב כי לא כל אפליקציה או משחק שיוצאים לווינדוס ומק יהיו זמינים בהכרח גם ללינוקס, שההכרה בה כמערכת הפעלה נפוצה מתרחבת לאיטה עם השנים.

כך שזוהי מערכת הפעלה שלא בהכרח תתאים לכל משתמש, ולמשתמשים חדשים אף תהיה תקופת הסתגלות שבה יצטרכו ללמוד להשתמש בלינוקס באותה רמה שבה השתמשו בווינדוס שלהם, אך למי שצריך את הגישה הנרחבת למערכת ההפעלה אלו הם בהחלט חדשות טובות.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *