חברת AMD תשיק מעבדים וכרטיסי מסך RX 6000 באוקטובר

חברת AMD כרטיס מסך
חברת AMD כרטיס מסך

חברת AMD משיבה מלחמה ל-nVIDIA ותשיק בחודש הבא את סדרת כרטיסי המסך החדשה שלה, RX 6000 ומעבדי Ryzen 4000. "יהיה סתיו מעניין" אמרו בחברה.

החברה הכריזה תחת הסלוגן "מסע חדש מתחיל" כי ב-8 לאוקטובר תקיים אירוע בו תשיק את הארכיטקטורה החדשה שלה Zen 3 למעבדים החדשים Ryzen 4000 וב-28 לאוקטובר את סדרת כרטיסי המסך החדשה שלה, RX 6000. באתרי טכנולוגיה רבים ביקרו את החברה וטענו כי מזה זמן רב ישנה ציפייה דרוכה לקראת הכרזות אלו שככל הנראה נדחו בשל סיבות טכניות או בגלל מגיפת הקורונה. יתכן וכי התזמון של ההכרזות הוא לא מקרי ומטרתו לשבור את ה"הייפ" שנוצר סביב nVIDIA בעקבות ההכרזה.

אבל בסופו של דבר זה קורה, וההכרזה תייצר לנו "סתיו מעניין עבור הגיימרים. זמן להתחיל מסע חדש עם AMD Ryzen ו-Radeon RDNA2" – כך לפי ליסה סו, נשיאת חברת AMD.

סדרת כרטיסי המסך של החברה, RX 6000, אמורה להתחרות בסדרת GeForce 3000 של nVIDIA מבחינת הביצועים. עם ההכרזה האחרונה של nVIDIA שסיקרנו כאן בעכשיו בטכנולוגיה, התברר כי כרטיס המסך המוביל של AMD כיום, ה-RX 5700 XT, הוא שווה ערך (ואפילו ירוד) מבחינת הביצועים מול GeForce RTX 2070 Super וזה מהסדרה הקודמת של nVIDIA, מה שמשאיר את חברת AMD בפער ניכר מהמתחרה כאשר כרטיסי המסך בסדרת GeForce 3000 יצאו. לכן, בחברה הפשילו שרוולים ויצאו למאבק גם בתחום המעבדים אל מול Intel וגם בכרטיסי המסך מול nVIDIA.

בכרטיסי המסך החדש תשולב RDNA 2 שבחברה אומרים כי היא תציע "פריצת דרך בארכיטקטורת גיימינג", הטכנולוגיה מיועדת להתחרות נגד הארכיטקטורה האמפירית של GeForce. אם RDNA 2 מצלצל לכם ונשמע מוכר, זה מכיוון שהארכיטקטורה הזאת של AMD תשולב גם בכרטיסים הגרפיים של Xbox Series X ו-PlayStation 5 שאמורים להגיע בקרוב, ולכן לחובבי קונסולות אלו יש סיבה נוספת לצפות בהכרזה הרשמית ב-28 לאוקטובר.

מבחינת הנתונים הטכניים של המעבדים וכרטיסי המסך החדשים ישנן שמועות רבות המתרוצצות באינטרנט, כאשר אחת מהן טוענת כי על פי "הדלפה" בכרטיסי המסך החדשים של AMD יהיה לפחות 16GB של זיכרון פנימי והמחיר ההתחלתי יהיה 549$, אך כמובן שעדיין מוקדם מדי לדעת נתונים כאלו ויש להמתין להכרזה הרשמית כדי לקבל נתונים מלאים וגם מחירים, אם כי יש לצפות שהם יהיו תחרותיים אל מול המחירים הסבירים מאוד שהציגה המתחרה מ-nVIDIA.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *