מה זה קובוטים ואיך הם הולכים להשתלב בתעשייה

‏‏צילום מסך (80)
‏‏צילום מסך (80)

קובוטים הם רובוטים שיתופיים שנועדו לעבוד באופן בטוח לצד בני אדם, כאשר הדבר נעשה על ידי חיישנים אשר מזהים עצמים ותנועה ובכך מונעים פגיעה

מחקר חדש של PMMI, שמוקדש לתחום הרובוטיקה, מעריך כי עד שנת 2025 נתח השוק של הקובוטים (הרובוטים השיתופיים) מכלל שוק הרובוטיקה צפוי לצמוח בצורה משמעותית ולהגיע לכ-34% מהשוק.

״מדובר בקטגוריה שיש התלהבות רבה ממנה בתעשייה. הקובוטים קומפקטיים, ניידים, מחיריהם סבירים (בהשוואה לאחיהם הרובוטים המסורתיים), הם מתאימים למגוון סוגי פעילות ויכולים להוריד את העלות של תחנת עבודה בפסי ייצור והרכבה ובעיקר בריצות קצרות״.

זהו פתרון אידאלי לעלויות ייצור ואפסנה, משום שקובוטים יכולים לבצע ביעילות רבה משימות ספציפיות שאליהן נועדו ובכך לחסוך בכוח אדם לחברות, ולהחליף בני אדם במשימות מורכבות שדורשות דיוק רב או משימות עם חומרים רעילים ועוד. פעילות הקובוטים מתחלקים ל-3 קטגוריות עיקריות: איסוף ומיקום, הרכבה וטיפול בחומרים, כאשר תחום שהקובוטים בולטים בו במיוחד הוא תחום האלקטרוניקה ורכב, אך נראה שהתחום הבא שהם יככבו בו יהיה תחום הלוגיסטיקה.

קובוטים בישראל

״מהניסיון שלנו בשטח, אנו רואים שביותר ויותר מקומות, הכניסו, או שוקלים להכניס לעבודה קובוטים״, אומר זיו שדה מחברת SU-PAD, נציגת Universal Robots בישראל. ״בתקופת קורונה שלא הולכת להיגמר מחר, יותר לקוחות כיום בוחנים מקרוב את כל משימות הייצור, כדי לראות היכן הם יכולים להקל על העובדים שנאלצים בגלל ריחוק חברתי והנחיות בריאותיות, לצמצם נוכחות במפעלים. המשימה היא לגרום לכך שהקובוטים ישתלבו בעוד משימות ויוסיפו יותר יותר אוטומציה על הקווים. זהו תהליך מתמשך שמואץ על ידי המגיפה. אני בהחלט רואה שרבים מהלקוחות שלנו עוברים כרגע את אותם התהליכים בדיוק, מכיוון שהם מתחילים להבין כיצד קובוטים יכולים לעזור לשחרר כוח אדם למשימות חשובות יותר״. שדה מציין כי נתח השוק הגלובלי כיום של UR מגיע לכ-50 אחוז"

באתר של חברת SU-PAD, ניתן לקרוא על מגוון של פתרונות מתקדמים באמצעות קובוטים וזמינות לשילוב בתעשייה הישראלית כיום, כגון עגלות רובוטיות, גריפרים מודפסים בתלת מימד ועוד. חברת SU-PAD היא נציגת Universal Robots בישראל, והיא חברה ששואפת להנגיש אוטומציה לתהליכי ייצור בכל קנה מידה, באמצעות רובוטיים שיתופיים. החברה סיפקה עד היום עשרות אלפי רובוטים שיתופיים למפעלים ברחבי העולם, תוך התמחות בקובוטים קטנים ובינוניים בעלי 6 צירים הנעים ב-360 מעלות – מאפיינים המאפשרים לקובוט גמישות ותנועתיות כשל יד אדם ואת היכולת לטפל בפרטים עדינים במיוחד.

הקובוטים של Universal Robots הם פשוטים להתקנה ומצוידים בממשק תכנות ידידותי אשר מאפשר להכין אותם לפעולה תוך כשעה, גם בלי ידע קודם בתכנות או הנדסה.

החברה גם מפעילה שירות און-ליין בשם UR ACADEMY, שם יכול כל משתמש ללמוד לתכנת קובוט מאפס תוך 87 דקות .נוסף על כך, UNIVERSAL ROBOTS מאפשרת ללקוחותיה, דרך שירות +UR, לרכוש אביזרים ותוכנות המתחברים לקובוטים קיימים בשיטת PLUG&PLAY ומשנים את ייעודם בהתאם לצרכי הלקוח.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *