דרישה מיוטיוב: אפשרו לחסום ערוצים

Background photo created by natanaelginting - www.freepik.com

מכירים את זה שאתם נכנסים ליוטיוב ורואים סרטונים מערוצים שלא כל כך בא לכם לראות? או שהילדים שלכם נכנסים לסרטונים בערוצים שאתם לא ממש רוצים שהם יראו? אז כידוע, ליוטיוב אין אפשרות חסימה לערוץ אלא רק כפתור "לא מעניין אותי" שמנסה לשפר את התוכן המותאם אליכם על ידי אינטילגנציה מלאכותית. לעו"ד חץ-דוד עוזר זה נמאס והוא פנה בתחילת החודש למנכ"ל יוטיוב העולמית גב' סוזן ווזיצקי ולמנכ"ל גוגל ישראל מר ברק רגב, בבקשה ודרישה לאפשר למשתמשים ביוטיוב לחסום ערוצים.

מטה יוטיוב בקליפורניה. Coolcaeasar CC BY-SA 4.0
מטה יוטיוב בקליפורניה. Coolcaeasar CC BY-SA 4.0

 

לדבריו של עו"ד חץ-דוד, הפרקטיקה הנוהגת על ידי ההורים היא שהם מאפשרים לילדיהם להשתמש ביוטיוב תחת המשתמש שלהם, אך הילדים מתמכרים לתכנים נמוכים אותם כינה חץ-דוד "trash content" כלומר תוכן פח, תכנים שלדבריו מפחיתים את האינטילגנציה הרגשית והאינטלקטואלית של הצופים בהם. לדברי עו"ד חץ-דוד, "להורים הזכות לשלוט בתכנים שהם מאפשרים לילדיהם לצפות וליוטיוב חובה לאפשר להורים לממש את הזכות הזו ככל יכולתם, והאפשרות לחסום ערוצים ספציפיים היא חלק טבעי מהזכות הזו", וכי הוא "מקווה שיוטיוב/גוגל יאפשרו זאת מבלי שיהיה צורך במחאת צרכנים".

הסיכוי שיוטיוב ייענו לדרישתו של עו"ד חץ דוד היא נמוכה, אך זה בסך הכל מצטרף אל הקנס הענק על סך 170 מיליון דולר שקיבלה יוטיוב לאחרונה ודיווחנו עליו כאן בטכנולוגיה עכשיו וזאת על עבירה על חוקי COPPA לשמירה על פרטיותם של ילדים ברשת האינטרנט.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *