מופע אמנות דיגיטלית הגדול באירופה עובר לצפייה ישירה באינטרנט

השלוסליכטשפילה, יצירת האמנות הדיגיטלית הגדולה באירופה
השלוסליכטשפילה, יצירת האמנות הדיגיטלית הגדולה באירופה

מופע אמנות דיגיטלית הגדול ביותר באירופה שנערך מדי שנה בעיר קרלסרוהה בגרמניה, והפך לפופולארי בקרב ישראלים המבקרים מדי קיץ ביער השחור, עובר השנה לפורמט דיגיטלי. המופע המשלב מוטיבים שונים מתחומי האמנות והארכיטקטורה זמין כעת לצפייה ישירה באינטרנט. 

לא רק שביל אנתוני התרנגול, אגם טיטיזי ובאדן באדן: השנה נערך בפעם הראשונה פרויקט מיפוי באינטרנט, לצורך הקרנה וירטואלית של מופע אמנותי. לשם כך נסרקה הטירה אשר נמצאת במרכז העיר קרלסרוהה באופן מיוחד: כ-23 שעות סריקה והקלטה באמצעות רחפן, בתוספת של יותר מ-72,000 תמונות בודדות ו-10 שעות וחצי של הקלטות וידיאו ברזולוציה של 4K מהטירה, יצרו תאום וירטואלי של המקום במטרה לבנות אותו מחדש בפורמט דיגיטלי ולהתאימו לצפייה באינטרנט. מדי ערב בשעה 21:15, שעון ישראל, מועברים מספר מופעים אור קוליים. כל צופה יכול לבחור מאיזו זווית לצפות במופע, ומקבל את החוויה כאילו הוא נמצא במתחם הטירה בעצמו. כמובן שגם ניתן גם לשנות את זוויות הצפייה תוך כדי שידור.
ניתן לצפות במופעים בלחיצה על הלינק שבסוף הכתבה.

"בכל שנה אנו פוגשים המון ישראלים שמגיעים ליער השחור ומבקרים בשלוסליכטשפילה שבקרלסרוהה ועבורנו הם חלק מהקהל הבינלאומי שלנו" מספר מרטין ווקר, מנכ"ל KME, מפיקת המופע ומוסיף: "לצערנו, בשל המצב, השנה אנו לא יכולים לקיים את האירוע במתכונת הרגילה ולכן אנו מזמינים את כולם לצפות במופע באתר המיוחד שלנו. אם בעבר הגעתם ליער השחור, ביקרתם בקרלסרוהה ונהניתם מהחוויה של השלוסליכטשפילה, אז בזמן הקורנה, השלוסליכטשפילה מגיע לבקר אותך".

השלוסליכטשפילה מהווה שיתוף פעולה בין מוזיאון ZKM, הנחשב לאחד המוזיאונים המוכרים בגרמניה, לבין העיר קרלסרוהה. בכל שנה בחודשי הקיץ, מגיעים מדי ערב אלפי אנשים כדי לצפות במופעים והאירוע מושך אליו קהל רב מכל העולם. כעת, הישראלים שביקרו בעבר בקרלסרוהה וצפו במופע יוכלו לעשות זאת שוב מכל מקום באמצעות המחשב הנייד, הסמאראפון, הטאבלט או הטלוויזיה החכמה ולצפות במופע אמנות דיגיטלית איכותי, ולאלו שעדיין לא זכו ליהנות מהחוויה ניתנת ההזדמנות להכיר מקרוב את המופע המוכר בכל העולם ונחשב לאחת האטרקציות שמציע אזור היער השחור. האירוע מתקיים מדי ערב עד לתאריך 13.09.2020.

קרלסרוהה היא חלק מרשת הערים היצירתיות בתחום המדיה והתרבות הדיגיטלית של אונסק"ו, תואר בו מחזיקה גם העיר תל אביב-יפו. ערים בתחום זה מתאפיינות בקיומן של תעשיות יצירתיות ובעשייה תרבותית, המונעות באמצעות טכנולוגיה דיגיטלית, תוך כדי מתן נגישות גדולה יותר המתאימה לזמנים המודרניים בה רוב האוכלוסייה משתמשת באינטרנט יותר מאשר ביקורים באירועי תרבות ומוזיאונים, תוך כדי קריצת עין לדור הצעיר שאינו מחובר כלל לתחום זה.

קישור לצפייה במופע: https://www.schlosslichtspiele.info עד ה-13/09/2020, בכל יום בין השעות 19:15-21:00 (שעון ישראל).

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *