ניסוי בין כוכבי ראשון מסוגו בוצע בהצלחה על ידי New Horizons

New Horizons
New Horizons

New Horizons היא הגשושית של NASA, אשר שוגרה בשנת 2006 למטרת ביצוע מחקר בין כוכבי. גשושית זו שולחת לכדור הארץ תמונות ונתונים מהכוכבים שהיא חולפת על פניהם. בשנת 2015 הגשושית חלפה ליד פלוטו במהירות של 13.78 ק"מ לשנייה. בשנת 2017 צילמה הגשושית שני עצמים בחגורת קוויפר, ובכך שברה את שיא הצילום המרוחק ביותר מעולם. בשנת 2038 צפויה New Horizons לצאת מן הגלקסיה. הגשושית נמצאת כרגע במרחק של יותר מ-4 ביליון קילומטרים מכדור הארץ. גשושית זו מצוידת בטלסקופים ארוכים והתמונות שנשלחות ממנה הם ברזולוציה גבוהה.

Nasa דיווחו כי ביצעו בהצלחה באמצעות הגשושית ניסוי ראשון מסוגו. בניסוי זה הושוותה תמונה שצולמה מכדור הארץ לנקודה מסוימת בשמיים בתאריך מסוים. תמונה נוספת שפונה אל אותה הנקודה בדיוק צולמה מהגשושית באותו התאריך. טכניקה זו של צפייה או מדידת מרחק לפי צפייה מפרספקטיבות שונות נקראת Parallax. למעשה זוהי השוואת התמונות בעלת המרחק הגדול ביותר שבוצעה אי פעם.

ניתן גם לראות עם משקפי תלת מימד
ניתן גם לראות עם משקפי תלת מימד

מה שהודגם לנו כאן בעצם, זו שיטה אלטרנטיבית לניווט בין כוכבי, אך למעשה ניווט בין כוכבי יכול להתבצע בשיטות הרבה יותר מדויקות מזו. NASA משדרת אותות רדיו לחלל הרחוק. אם נעקוב אחרי מקור האותות, תמיד נוכל לחזור לכדור הארץ. או שנוכל לנווט לפי מקור האותות. אך במקרה של אובדן היכולת לקלוט אותות רדיו אלו, תמיד ינחם אותנו לדעת שיש שיטה נוספת גם אם פחות יעילה, למציאת דרכנו בגלקסיה בשעת צרה.

 

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *