מיקרוסופט נגד תחרות: הורתה לא להשתמש בבינג לצ'אטבוטים אחרים

מיקרוסופט נגד תחרות
מיקרוסופט נגד תחרות

מיקרוסופט הורתה למתחרותיה בתחום הצ'אטבוטים מבוססי AI לא להשתמש במנוע החיפוש בינג בפיתוח שלהם, או שייחסמו ממנוע החיפוש.

חברת מיקרוסופט ידועה כאחת שלא מחבבת תחרות, וזאת בלשון המעטה, אך כעת נראה שהיא מתקדמת אל השלב הבא במלחמת הבינה המלאכותית ההולכת וצוברת תאוצה בימים אלו. חברת מיקרוסופט משכירה רשיונות לשימוש במידע של מנוע החיפוש בבינג למספר מתחרות, כגון DuckDuckGo, Yahoo ו-You.com. חלק מאותן המתחרות משתמשות במנוע בינג ובעיקר ביכולות שלו על מנת להציג תוצאות חיפוש רלוונטיות או משתמשות במידע שנאגר על ידי בינג.

מיקרוסופט נמצאת היום במצב האולטימטיבי מבחינתה בתחום הבינה המלאכותית, כאשר היא אחת החברות שעומדות מאחרי OpenAI ובעיקר מודל השיחה המפורסם ChatGPT. עם זאת, מיקרוסופט ככל הנראה לא מעוניינת לראות מתחרות חדשות קמות על בסיס המידע שהיא מספקת, ועל כן, על פי דיווח בבלומברג, מותחת את קו הגבול בשימוש במידע שהיא מעניקה לצורך הקמת מודולי שיחה מבוססי בינה מלאכותית.

הדיווח המקורי הופיע לראשונה בבלומברג, אך לא צויין בה לאיזה חברות בדיוק מתייחסת הכתבה, אך ידוע כי לפחות You.com שמציעה צ'אט מבוסס AI במהלך החיפוש באתר וכמו כן DuckDuckGo שהציגה לא מכבר את DuckAssist, כלי מבוסס בינה מלאכותית שמייצר סיכומים על סמך מקורות כגון ויקיפדיה, ולכן הן "החשודות העיקריות".

בבלומברג פרסמו התייחסות של מיקרוסופט לכתבה, בה נמסר כי "אנחנו נמצאים בקשר עם שותפים שמפרים את ההסכמות איתנו. אנחנו נמשיך לעבוד איתם באופן ישיר ונספק כל מידע שיש בו צורך על מנת לסלול את הדרך קדימה".

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *