מדענים פיתחו מקלדת אלחוטית מנייר הנטענת מעצמה

מקלדת מנייר
מקלדת מנייר

מקלדת אלחוטית מנייר הנטענת מעצמה – מדענים מאוניברסיטת פרדו הודיעו לאחרונה כי הצליחו לפתח טכנולוגיה שבעזרתה ניתן להפוך נייר למקלדת אלחוטית הנטענת מעצמה, ואף יכולה להתחבר בבלוטוס, כאשר ניתן לעשות כן מכל סוג של נייר או קרטון. טכנולוגיה זו אף פורסמה לאחרונה במגזין טכנולוגי Nano Energy. 

אוניברסיטת פרדו אשר ממוקמת בווסט לפייט, אינדיאנה, ארה"ב היא אוניברסיטה ציבורית אשר בולטת בכמות הסטודנטים הזרים הרשומים בה. לאחרונה הפתיעה האוניברסיטה את עולם הטכנולוגיה כאשר מדעניה הודיעו כי פיתחו טכנולוגיה שבאמצעותה ניתן להפוך נייר או קרטון למקלדת אלחוטית הנטענת מעצמה.

מקלדת אלחוטית מנייר הנטענת מעצמה

המדענים של אוניברסיטת פרדו למעשה פיתחו טכניקת הדפסה אשר יכולה להפוך כל נייר או קרטון למקלדת אשר מוגנת מכל סוג של נוזל, שמן או אבק משום שהיא מצופה בשיכבה של מולקולות צפופות ביותר, כך שהיא איננה חדירה למפגעים אלו.

"פיתחנו טכניקה לצפות נייר בחומר אשר בלתי חדיר למים, שמן או אבק, בשיכבה צפופה ביותר של מולקולות", אמר פרופסור רמסס מרטינס מאוניברסיטת פרדו, והוסיף: "ציפוי זה מאפשר לנו להדפיס מספר שכבות של מעגלים מבלי שהדיו ימרח משיכבה אחת לשניה".

מעבר לכך, אזורים מסויימים במקלדת מייצרים חשמל בזמן מגע, מה שאומר שבכל פעם שמקש נלחץ על גבי המקלדת, זו גם מייצרת אנרגיה, כלומר המקלדת אינה זקוקה לטעינה חיצונית משום שהיא נטענת מעצמה. לפי המאמר שפורסם במגזין טכנולוגי Nano Energy, אף ניתן להשתמש באזורים אלו של המקלדת על מנת לשדר את הקלט באמצעות בלוטוס.

טכנולוגיית ננו ירוקה

כעת באוניברסיטת פרדו מקווים להצליח לפתח באמצעות הטכנולוגיה שאותה פיתחו, נגני מוזיקה, שעונים, ועוד מוצרים אשר ניתן להדפיס על נייר, למעשה המקלדת שאותה המציאו היא המכשיר הראשון שהומצא בעולם אשר יכול להטעין את עצמו ועשוי מנייר, ונראה שמקלדת זו היא לא המכשיר האחרון, צפו בנגן המוזיקה שהודפס על גבי קרטון באמצעות טכניקה זו:

אם נפעיל את הדמיון נוכל להבין את גודל המשמעות של טכנולוגיה זו, שכן אם אפשר להפוך כל נייר למוצר אלקטרוני נטען מעצמו ומחובר בבלוטוס, אז ניתן להשתמש בנייר ממוחזר לשם ייצורם של מכשירים חדשים, מה שיפחית זיהום וצרכי תעשייה יקרים, שהרי גם מדובר בייצור שהוא מאוד זול, מה שגם יוזיל את המחיר הסופי ללקוח של מכשירים שייוצרו באמצעות טכנולוגית ננו ירוקה זו.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *