קמלה האריס, המועמדת לסגן הנשיא שאחראית להסכם הפרטיות

קמלה האריס (צילום: אתר האינטרנט של ג'ו ביידן)
קמלה האריס (צילום: אתר האינטרנט של ג'ו ביידן)

קמלה האריס, המועמדת לסגנית נשיא ארה"ב, היא האחראית להסכם שמכריח את ענקיות האינטרנט לפרסם איזה מידע ענקיות האינטרנט אוספות עליכם.

המועמדת לסגנית נשיא ארה"ב מטעם המפלגה הדמוקרטית, קמלה האריס, הסנאטורית של מדינת קליפורניה, היא אישה רבת הישגים. מעבר להיותה פוליטיקאית בולטת כרגע בארה"ב (במיוחד על תקן היותה אישה שחורה בזמן תנועת ה-#BLM), היא גם עורכת דין מוצלחת והתובעת המחוזית ה-27 של סן פרנסיסקו והתובעת הכללית ה-32 של מדינת קליפורניה. ככזאת, תחת תחום שיפוטה במשך שנים רבות היו חברות ענק שבסיסן בסיליקון וואלי המפורסם, וכך גם מעורבותה בהסכם עם שש חברות האינטרנט הגדולות – אפל, אמזון, גוגל, HP, מיקרוסופט ו-Research in Motion (פייסבוק הצטרפה בהמשך) ולפיו הם חייבות לפרסם במדיניות הפרטיות שלהם איזה מידע הם אוספים עליכם באופן ברור.

ההסכם הוצג לראשונה בשנת 2012, אז קמלה האריס תפקדה כהתובעת הכללית של מדינת קליפורניה, תפקיד אותו מילאה משנת 2011 ועד שנת 2017. לאחר השבחים הרבים שהיא זכתה להם בעקבות התקנה, היא הייתה אחראית להקמת "היחידה לאכיפת והגנת הפרטיות" שאחראית, ממש כמו שמה, על אכיפת החוקים הקשורים לפרטיות ברשת, גניבת זהויות ודליפת מידע. באותה שנה, 2012, שלחה האריס מכתבים ל-100 מפתחי אפליקציות שהתעלמו מהתקנה, כי באם לא יצרו מדיניות פרטיות בהתאם לחוק, הם יקנסו על סך 2500$ עבור כל הורדה של האפליקציה שלהם מחנות האפליקציות על ידי תושב מדינת קליפורניה.

ג'ו ביידן וקמלה האריס (צילום: אתר האינטרנט של ג'ו ביידן)
ג'ו ביידן וקמלה האריס (צילום: אתר האינטרנט של ג'ו ביידן)

 

עוד ממעלליה של האריס בתחום הטכנולוגי הוא קנס על סך 33 מיליון דולר לספקית האינטרנט האמריקאית Comcast, בעבור האשמות על כך שהם פרסמו באינטרנט את השמות, מספרי הטלפון והכתובות של עשרות אלפי לקוחותיהם ששילמו בעבור קו טלפון אינטרנטי חסוי. בתוקף תפקידה היא גם הקימה את יחידת הפשיעה האלקטרונית בתוך משרד המשפטים של מדינת קליפורניה, בה עבדו כ-20 עורכי דין שהתמקדה בפשיעה באינטרנט. ב-2015 היא ייצגה את המדינה בהליכים הפליליים נגד מספר חשודים שהקימו אתרי "נקמת פורנו" (אתרים המציגים תמונות וסרטונים של נשים או גברים שפורסמו על ידי בני\בנות זוגם כנקמה על פרידה וכ"ו) במדינת קליפורניה. מפעילי האתרים נשפטו לגזרי דין ארוכים.

 

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *