חברת Cloudflare מכחישה קשר עם מפירי זכויות יוצרים

חברת cloudflare (צילומסך: עכשיו בטכנולוגיה)
חברת cloudflare (צילומסך: עכשיו בטכנולוגיה)

חברת Cloudflare, מספקיות ההגנה הגדולות ביותר באינטרנט כיום כנגד מתקפות DDoS המופנות לאתרים פרטיים, עסקיים וארגוניים, מתגוננת במשפט קשירת קשר להפרת זכויות יוצרים.

רק לפני כחודש דיווחנו באתר עכשיו בטכנולוגיה על שיתוף הפעולה של חברת Cloudflare מול הרשויות, וזאת לאחר ששיתפה פרטים אישיים של 400 משתמשים שהפעילו לכאורה אתרים פיראטיים והשתמשו בשירותי החברה. כעת, לאחר שבתי המשפט בגרמניה ואיטליה הורו לחברה לחסום את הגישה לאתרים פיראטיים, כעת מתמודדת החברה עם תביעת קשירת קשר (RICO) בארצות הברית. חברת Cloudflare אינה מספקת אחסון אתרים והיא למעשה רק גשר המאפשר לסנן גולשים שאינם אנושיים או חשודים לפי האינטליגנציה המלאכותית שפיתחה החברה, ובכך לסנן ולמנוע מתקפות על אתרי אינטרנט. למרות שמדובר בחברה חוקית ולגיטימית, עדיין היא נמצאת על הכוונת של ארגוני זכויות יוצרים כאלה ואחרים בכך שהיא מאפשרת לבעלי אתרים פיראטיים להשתמש בשירותיה.

אחת מהתביעות שהוגשו נגד Cloudflare, היא של הדוגמנית ניס ווידהופר, תושבת מדינת טקסס. ווידהופר, לה 2.2 מיליון עוקבים באינסטגרם, מוכרת את תמונותיה לגולשים במחירים המאמירים עד לכ-1000$. לפי התביעה של ווידהופר, גולשים הרוכשים את התמונות מפיצים אותם לאחר מכן באינטרנט באמצעות אתרי הדלפות המוגנים על ידי Cloudflare, אחד מהם הוא Thothub. ווידהופר הגישה תביעה לבית המשפט של קליפורניה נגד Cloudflare, Thothub ואתרים נוספים המספקים שירותים לאתר וזאת על פי חוק RICO – Racketeer Influenced and Corrupt Organizations Act. אם לא שמעתם על החוק הזה, הוא מיועד בעיקר למלחמה בפשע המאורגן בארה"ב ומאפיונרים רבים מצעו עצמם מאחרי סורג ובריח לפי חוק זה.

עמוד האינסטגרם של ניס ווינדהופר Niece Waidhofer
עמוד האינסטגרם של ניס ווינדהופר Niece Waidhofer

בעקבות התביעה האתר Thothub נעלם מהרשת לפני מספר שבועות ובמקומו עלתה גרסה חדשה עם סיומת רוסית (.ru), מה שמראה ככל הנראה על כוונת בעלי האתר לחמוק מאחריות ותביעות עתידיות. חברת Cloudflare כאמור הגישה כתב הגנה בעל 34 עמודים והכחישה כל קשר למפירי זכויות היוצרים. בכתב טענותיה החברה ביקשה מבית המשפט לדחות את כל ההאשמות נגדה וטענה כי מדובר בניסיון נואל להשיג רווח כלכלי מצד ג' תמים וחף מפשע. "נסיונה של התובעת לייצר מצג כאילו אתר אחד שנרשם לשירותנו הופך אותם לחלק מאימפריית פשע קונספירטיבית נועד לכישלון", ענו בכתב ההגנה והוסיפו: "התובעת מנסה להפוך את Cloudflare לאחראית להפרת זכויות יוצרים שהתרחשו באתר Thothub רק בגלל שאנו סיפקנו שירותי אבטחה ניטרליים ובלתי תלויים".

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *