יוטיוב תחסום סרטונים של מתנגדי חיסונים

מתנגדי חיסונים יוטיוב Youtube | צילום מסך: עכשיו בטכנולוגיה
מתנגדי חיסונים יוטיוב Youtube | צילום מסך: עכשיו בטכנולוגיה

פגיעה בחופש הביטוי או סיוע נגד חופש השיסוי? יוטיוב אישרה כי תחל לחסום חשבונות של פעילים מתנגדי חיסונים ומפיצי אינפורמציה שגוייה, כך לטענת החברה, מהפלטפורמה שלה וזאת כחלק ממאבק להסרת כל התוכן הטוען כי החיסונים שאושרו מסוכנים לבריאות.

במאמר שפורסם בבלוג של יוטיוב שכותרתו "ניהול תוכן מזיק הנוגע לחיסונים ביוטיוב" נכתב כי החברה תרחיב את נוהלי הפצת המידע המוטעה שלה עם הוראות ותקנות חדשות בכל הנוגע לחיסונים. הכוונה היא לכל החיסונים ולא רק לחיסוני הקורונה. "נהלי הקהילה שלנו כבר אוסרים על פרסום סוגים מסויימים של הפצת מידע מוטעה בנושאים רפואיים. אנו מסירים מזה זמן רב תוכן שמקדם פגיעה בבריאות, כמו למשל תוכן הטוען ששתיית טרפנטין עשוי לרפא מחלות" כתבו ביוטיוב והוסיפו כי "בעניין מגפת הקורונה, בנינו את התקנות הללו כאשר המגיפה החלה ואנו עובדים עם מומחים על מנת לפתח 10 תקנות חדשות סביב הפצת המידע המוטעה בנוגע לקורונה".

בשלב ראשון הסירו ביוטיוב ערוצים השייכים לד"ר מרקולה ורוברט קנדי ג'וניור, אחיינו של נשיא ארה"ב המנוח ג'ון קנדי ובנו של רוברט קנדי, שהיה מועמד לנשיאות ארה"ב ונרצח כמו אחיו. קנדי ג'וניור וד"ר מרקולה נחשבים למתנגדי חיסונים ידועים וניהלו ערוצים גדולים בפלטפורמת הוידאו. כמו כן הוסרו ערוצים של ארין אליזבת' ושרי טנפני, כך לפי דיווח בניו יורק טיימס.

יוטיוב לא תהיה הראשונה שתבצע צעד זה, שכן טוויטר ביצעו מהלך דומה במרץ האחרון ובפייסבוק מזה זמן רב מסמנים תוכן המכיל אינפורמציה שקרית בנוגע לקורונה.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *